Οι φίλοι της Alfa Romeo περίμεναν χρόνια για την επιστροφή ενός κόμπακτ μοντέλου και ακόμη περισσότερο για εκδόσεις του με πραγματικά καυτές επιδόσεις. Η μιλανέζικη φίρμα απάντησε σε αυτήν την προσμονή με την Alfa Romeo Junior.

Ένα μάλλον αμφιλεγόμενο για τα γούστα των alfisti νέο μοντέλο, το οποίο ήρθε με κορμοστασιά SUV και σπορτίβ έκδοση που για να ξεδιπλώσει τις επιδόσεις της χρειάζεται απόθεμα σε ρεύμα αντί για το γνώριμο άρωμα οκτανίων.

Οι λόγοι που οδήγησαν την Alfa Romeo σε αυτές τις επιλογές έχουν αναλυθεί εκτενώς στις προηγούμενες επαφές μας με τη Junior, σε διάφορες εκδόσεις της. Και συνοψίζονται στην ανάγκη των Ιταλών να ακολουθήσουν τις τάσεις της αγοράς σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το πελατολόγιό τους.

Μία από αυτές τις γνωριμίες ήταν και με την εικονιζόμενη Veloce στην πίστα του Balocco όπου, παρά το επιφυλακτικό ξεκίνημα, στο τέλος της ημέρας μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Πριν δούμε αν αυτές διατηρούνται και στην ελληνική άσφαλτο, ας θυμηθούμε όμως τι εστί Junior και δη Veloce.

Η Alfa Romeo Junior είναι το νέο, πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας και η απάντηση των Μιλανέζων στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV. Ως φυσικός διάδοχος των MiTo και Giulietta, φέρνει ξανά την Alfa Romeo σε πιο εμπορικές κατηγορίες, χωρίς όμως να θυσιάζει τον χαρακτήρα και το στιλ. Με μήκος 4,17 m, η Junior συνδυάζει αρμονικά το κλασικό με το σύγχρονο, ενώ από κοντά η παρουσία της αποκαλύπτει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και εντυπωσιακή εμφάνιση απ’ ό,τι αφήνουν να φανεί οι φωτογραφίες.

Η έκδοση Veloce ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση που τη φέρνει 2,5 πόντους πιο κοντά στο έδαφος και τους μεγάλους τροχούς που περιορίζουν την αίσθηση SUV. Κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος αποτυπώνει την ιστορία της φίρμας, με το χαρακτηριστικό Scudetto -τον παραδοσιακό τριγωνικό θυρεό- να υλοποιείται ανάγλυφα, σε μια νέα εκδοχή από τη γνώριμη νικελένια, σηματοδοτώντας τη μετάβαση της Alfa Romeo σε ένα νέο κεφάλαιο στην πλούσια ιστορία της.

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές δεν ακολούθησαν την επικρατούσα μίνιμαλ τάση. Διατήρησαν τους φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, σε ένα ταμπλό που ακολουθεί τη γνώριμη οδηγοκεντρική διάταξη στην οποία μας έχει συνηθίσει εδώ και δεκαετίες η Alfa Romeo. Τα σκληρά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό συνδυάζονται με υλικά που ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας, με την όλη καμπίνα να διακρίνεται για την προσεγμένη συναρμογή της.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25″ και η ενσωματωμένη οθόνη infotainment με την ίδια διαγώνιο παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με σαφήνεια, αν και με την πρεσβυωπία να μας έχει κτυπήσει την πόρτα, δεν θα λέγαμε όχι σε λίγο μεγαλύτερες γραμματοσειρές. Φυσικά, υποστηρίζεται Apple CarPlay και Android Auto, με το σύστημα πολυμέσων να παίρνει υψηλό βαθμό όσον αφορά την ευχρηστία και χαμηλότερο στην απόκριση στις εντολές.

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ειδικά με τα… αλμυρά σε τιμή μπάκετ της Sabelt (€3.100) που είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι απρόσμενα άνετοι για το μέγεθός της Junior. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα Sabelt έχουν ογκώδες καβούκι στην πλάτη που κλέβουν ζωτικό χώρο από τα πόδια των επιβατών

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 lt, από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, και η φόρτωση είναι εύκολη και πρακτική. Ένα έξυπνο στοιχείο είναι το cable organizer, ο ειδικός χώρος κάτω από το καπό για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης, που δείχνει την προσοχή της Alfa Romeo στη λειτουργικότητα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr