Η BYD συνεχίζει τη δυναμική της επέκταση στην ελληνική αγορά, λανσάροντας ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. To BYD Dolphin Surf. Πόσο κοντά μας φέρνει στον λεγόμενο «εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης»;

H αλήθεια είναι πως μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, η BYD έχει καταφέρει να αποκτήσει σημαντικό έρεισμα στην ελληνική αγορά. Ειδικά αν αναλογιστούμε πως ακόμα και χωρίς την κρατική επιδότηση, η κινεζική φίρμα κατέγραφε 200 παραγγελίες τον μήνα.

Όχι τυχαία. Το δίκτυο, οι τεχνολογίες, η τιμή των μοντέλων και φυσικά η πολυσυλλεκτικότητα της γκάμας έχουν ανεβάσει σημαντικά τον πήχη, πετώντας το γάντι στον ανταγωνισμό. Πλάι στην μπερλίνα, (Seal), το μεσαίο SUV (Seal U), το κουπέ SUV (Sealion 7), το μικρομεσαίο SUV (Atto 3), το B-SUV (Atto 2) και το κόμπακτ χάτσμπακ (Dolphin) προστίθεται πλέον και το μικρότερο Dolphin Surf.

H έκδοση με την μικρή μπαταρία εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 89 PS και υπόσχεται πως θα διανύσει 220 km σε μεικτό κύκλο και 356 στην πόλη. Η Boost, με την ίδια απόδοση αλλά με την μπαταρία των 43,2 kWh υπόσχεται 320 km σε μεικτό κύκλο και 507 στην πόλη. Την ώρα που η ισχυρότερη Comfort των 157 PS θα καλύψει 310 km μεικτά ή 460 km στην πόλη. Η αυτονομία όλων των εκδόσεων έχει υπολογιστεί με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Όσον αφορά την τιμή, η βασική Active ξεκινά από τις €20.790. Τιμή που με την κρατική επιδότηση και το Electric Bonus που τρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία πέφτει στις €17.290. Από πλευράς τιμολόγησης λοιπόν, η γκάμα του νέου BYD Dolphin Surf βρίσκεται στο κάτω άκρο των προσιτών ηλεκτρικών. To Leapmotor T03 ξεκινά από τις €19.400, το Citroën ë-C3 από €24.930 και το Hyundai Inster με την 42άρα μπαταρία από €22.390. Χωρίς όμως να υπολογίζεται η κρατική επιδότηση.

Όλες οι εκδόσεις είναι στάνταρ εξοπλισμένες με μια σουίτα ADAS που περιλαμβάνει δύο τρία ακόμη συστήματα πλην των υποχρεωτικών της GSR2: Έξυπνο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και έξυπνο έλεγχο της μεγάλης σκάλας των φώτων. Στην πλούσια έκδοση Comfort που δοκιμάζουμε εδώ (€25.990 που με την επιδότηση και την προωθητική ενέργεια πέφτει στις €22.290) προστίθεται υψηλής ευκρίνειας κάμερα 360 μοιρών. Αυτό που λείπει όμως από τον εξοπλισμό, στάνταρ και μη, είναι η αντλία θερμότητας. Κάτι όμως σύνηθες για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Παρατηρώντας εμφανισιακά το BYD Dolphin Surf, πολλοί θα σκεφτούν πως είναι ίδιο με το Seagull. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Όχι μόνο επειδή είναι 20 πόντους μεγαλύτερο, αλλά κυρίως επειδή είναι διαφορετικό σε επίπεδο δομής και συστημάτων ασφαλείας, όπως τονίζουν οι άνθρωποι της BYD.

Επιστρέφοντας στα της εμφάνισης, το Dolphin Surf φρονούμε πως είναι ένα αυτοκίνητο που ούτε απαρατήρητο θα περάσει ούτε θα κρύψει την ασιατική καταγωγή του. Πλην όμως οι Ευρωπαίοι σχεδιαστές της φίρμας (υπό την εποπτεία του Γερμανού, Wolfgang Egger) έβαλαν το λιθαράκι τους έτσι ώστε να έρθει πιο κοντά στα αισθητικά πρότυπα των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr