Με το νέο Citroën C3 Aircross, η γαλλική φίρμα επιστρέφει στην κατηγορία των B-SUV. Και το κάνει όχι απλώς για τη συμμετοχή. Αλλά για να πρωταγωνιστήσει.
Στις αρχές του καλοκαιριού, όταν και οδηγήσαμε το 100% ηλεκτρικό Citroën ë-C3 Aircross είχαμε σταθεί στην πλούσια γκάμα του γαλλικού SUV, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ευέλικτη πλατφόρμα Smart Car. Πλέον έφτασε η ώρα να οδηγήσουμε την πιο ενδιαφέρουσα και πιθανότατα πιο εμπορική έκδοση του αυτοκινήτου. Την Hybrid 145.
Κάτω από το καπό φωλιάζει ο αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και μια σειρά από αναβαθμίσεις, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει η αντικατάσταση του ιμάντα με καδένα, ενισχύοντας την αξιοπιστία του μοτέρ.
Συνδυάζεται με νέο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS της Punch Powertrain που ενσωματώνει ηλεκτρομοτέρ 29 PS και 55 Nm, αντικαθιστώντας το παλαιότερο αυτόματο 8άρι της Aisin. Το σύστημα κίνησης λειτουργεί σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V και τροφοδοτεί μια μικρή μπαταρία 0,89 kWh (0,43 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) που είναι τοποθετημένη κάτω από το αριστερό κάθισμα. Με τη συνδυαστική απόδοση του μοτέρ να φτάνει τους 145 PS στις 5.500 rpm και 230 Nm από τις 1.750 rpm.
Οδηγώντας στην πόλη, από τα πρώτα κιόλας μέτρα καταλαβαίνεις πως ο θερμικός κινητήρας και το ηλεκτρομοτέρ συνεργάζονται ιδανικά για να επιτευχθεί η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Κάθε φορά που πατάς το φρένο ή αφήνεις το γκάζι (νιώθεις την ανάκτηση), ο βενζινοκινητήρας σβήνει και ο ηλεκτροκινητήρας, σε ρόλο γεννήτριας φορτίζει την μπαταρία.
Τις ημέρες που είχαμε στα χέρια μας το C3 Aircross, χωρίς να έχουμε κατά νου να οδηγήσουμε οικονομικά κάψαμε 7,5 lt/100 km. Τιμή όχι κορυφαία αλλά σαφώς αποδεκτή ή, αν προτιμάτε, λογική για ένα SUV που φλερτάρει με τα 4,4 μέτρα σε μήκος και ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο.
Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, πως σύμφωνα με τη Citroën, ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ εξασφαλίζει πως το 50% των αστικών μετακινήσεων θα πραγματοποιηθεί φουλ ηλεκτρικά. Κάτι απολύτως εφικτό σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.
Ανεβάζοντας ρυθμό, είναι φανερό πως το C3 Aircross δεν προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει με σπορτίφ ταμπεραμέντο. Κι εδώ που τα λέμε δεν το έχει ανάγκη! Ναι, δεν θα ενθουσιάσει στις στροφές αλλά δεν θα γίνει ποτέ αδέξιο. Ίσα ίσα που η κλίση είναι μικρότερη από αυτό που σε προϊδεάζει η ψιλόλιγνη σιλουέτα και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Αν πάντως το παρακάνεις, τα ηλεκτρονικά συστήματα θα επέμβουν άμεσα για να επαναφέρουν την τάξη. Αποτελεσματική είναι και η λειτουργία των φρένων που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλά δισκόφρενα πίσω. Στα «συν» και το γεγονός ότι το πεντάλ του φρένου διακρίνεται για τη συνέπεια και την προοδευτικότητά του.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, αυτό που μετράει για το σύνολο των αγοραστών της κατηγορίας είναι ο τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο απλώνει τη δύναμή του στον δρόμο. Πέρα από τα έτσι κι αλλιώς πειστικά νούμερα (0-100 km/h σε 8,8” και τελική ταχύτητα 193 km/h), το C3 Aircross είναι πάντα πρόθυμο. Ακόμη κι αν είναι φορτωμένο, οι ρεπρίζ είναι μεστές (σε αυτό βοηθά και το ηλεκτρομοτέρ) και τα προσπεράσματα ολοκληρώνονται γρήγορα και με ασφάλεια.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Citroën C3 Aircross στο drive.gr