Το Citroën C5 Aircross δεύτερης γενιάς ξεκίνησε την εμπορική πορεία του στην ελληνική αγορά, επί της ουσίας ως ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο.

Ας δούμε επιγραμματικά τις διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο, διαφορές που θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας. Η πρώτη μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με το μέγεθος. Το νέο C5 Aircross κάθεται στη μέση δύο κατηγοριών, αυτή των κόμπακτ SUV και των D-SUV, καθώς μεγάλωσε σε όλες τις διαστάσεις, όχι όμως και την τιμή του (από 29.900 ευρώ). Τιμή που ισχύει για την έκδοση YOU σε χρώμα Rouge Roubis (ρουμπινί). Όλα τα άλλα χρώματα, όπως και το δικό μας Gris Platinium, στοιχίζουν €546 με ΦΠΑ.

Έτσι έγινε μεγαλύτερο σε μήκος κατά 15,1 cm (4,65 m), τρία εκατοστά σε πλάτος (1,87 m) και 3,7 cm σε ύψος (1,69 m). Αναμενόμενα μεγάλωσε και το μεταξόνιο που κέρδισε 5,4 cm, φτάνοντας τα 2,78 m. Κάπως έτσι οι χώροι για τους επιβάτες έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τον χώρο αποσκευών να ανεβαίνει στα 651 lt (565 δεκατόλιτρα) από 580 της προηγούμενης γενιάς.

Last but not least, που λένε και οι Αγγλοσάξωνες, το νέο C5 Aircross έχει τη μεγαλύτερη οθόνη που έχει μπει ποτέ σε Citroën, με διαγώνιο 13” και κάθετο προσανατολισμό. Στη λίστα του εξοπλισμού περιλαμβάνονται ακόμη head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ψηφιακός βοηθός με ΑΙ, το πακέτο Drive Assist 2.0 για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 και άλλα πολλά που θα δούμε στη συνέχεια.

Τέλος, να πούμε πως το νέο C5 Aircross κάνει χρήση 160 kg ανακυκλωμένων μετάλλων, 47 kg ανακυκλωμένων ή βιολογικών πλαστικών και υφάσματα από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ η παραγωγή του είναι ενεργειακά βελτιστοποιημένη.

Το Citroën C5 Aircross ήταν το μοντέλο με το οποίο η εταιρεία μπήκε στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Η δεύτερη γενιά πατάει πάνω στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, την ίδια που χρησιμοποιούν το Peugeot 3008 και το Opel Grandland.

Εμφανισιακά, το γαλλικό SUV ακολουθεί τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας και δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι του Παρισιού. Άλλωστε το είχε δηλώσει και ο αρχισχεδιαστής των Γάλλων, Pierre Leclercq, ότι το μοντέλο παραγωγής θα μοιάζει κατά 95% με το πρωτότυπο.

Η μάσκα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το νέο C3 Aircross. Οι λεπτές φωτιστικές μονάδες Citroën Light Wings με τεχνολογία LED Matrix δημιουργούν μια φωτεινή υπογραφή τριών σημείων. Αυτή μαζί με το νέο σήμα της μάρκας και τη μάσκα δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο.

Διαφορετική είναι και η εικόνα του πίσω μέρους. Τα λεπτά εντελώς νέας και ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα ξεχωρίζουν και ενώνονται κι εδώ με μια μαύρη μπάρα που φιλοξενεί το σήμα της μάρκας. Από κάτω της, πάνω στην πέμπτη πόρτα αναγράφεται ολογράφως το «Aircross», ενισχύοντας την premium αίσθηση. Η γραμμή της οροφής έχει μια ελαφρά κλίση και καταλήγει στο κάθετο πίσω μέρος, δίνοντας στο προφίλ του αυτοκινήτου μια εικόνα ελαφρώς κουπέ.

Οι σχεδιαστές του C5 Aircross δεν φοβήθηκαν τις γωνίες και τις ακμές, δίνοντας μια συνολικά πιο επιθετική εικόνα στο αυτοκίνητο σε σχέση με το προηγούμενο. Χωρίς όμως υπερβολές, ενώ με περίτεχνο τρόπο κατάφεραν να κρύψουν τις μεγάλες του διαστάσεις.

Τέλος σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως η απόσταση από το έδαφος έπεσε στα 20,1 cm από τα 23, και ο αεροδυναμικός συντελεστής βελτιώθηκε κατά 10%.

Αν απ’ έξω, το νέο C5 Aircross δεν μοιάζει με το προηγούμενο, πού να μπείτε και μέσα. Όλα είναι διαφορετικά και σαφώς πιο σύγχρονα.

Εδώ κυριαρχεί η φιλοσοφία της αρχιτεκτονικής C-Zen Lounge. Η πρώτη εικόνα είναι ένα οριζόντιο ταμπλό (Sofa Design), που σε μια ενιαία επιφάνεια φιλοξενεί εμπρός από τον οδηγό ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ψηλά τους αεραγωγούς του κλιματισμού κι ένα σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού πολλών επιλογών.

Η μεγάλη μετωπική επιφάνεια καλύπτεται από υφασμάτινη επένδυση. Οικολογική προσέγγιση ή απλώς οικονομία; Τα πλαστικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά, όμως το φινίρισμα και η συναρμογή παίρνουν καλό βαθμό.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr