Με το Dacia Bigster, η ρουμανική φίρμα άλλαξε διάσταση κι έκανε την είσοδό της στην κατηγορία C-SUV από την κύρια είσοδο.
Στην γκάμα του μοντέλου όμως, οπότε και στην αγορά, εισήγαγε μαζί και μια τετρακίνητη εκδοχή, το Dacia Bigster 4×4 TCe 130. Εκδοχή με σοβαρές δυνατότητες εκτός ασφάλτου, συνδυασμένες με τις παραδοσιακές αξίες της φίρμας: Χαμηλό κόστος αγοράς, φιλικές τιμές συντήρησης και σύγχρονη πρακτικότητα. Ήρθε λοιπόν η ώρα να δούμε αν πράγματι αποτελεί την έκδοση που περιμένανε οι περισσότεροι, ειδικά αν είναι φαν των παντός είδους χωματόδρομων…
Τα SUV έχουν κατακλύσει την αγορά με την εμφάνισή των περισσοτέρων να παραπέμπει ξεκάθαρα σε σκληροτράχηλους εξερευνητές. Στην πραγματικότητα βέβαια, πάλι κατά συντριπτική πλειονότητα, περιορίζονται στον ρόλο του προσθιοκίνητου crossover. Με δυνατότητα να επιτυγχάνουν ό,τι κι ένα Matra-SIMCA Rancho πριν από 40-50 χρόνια.
Συνελόντι ειπείν, οι εκδόσεις με τετρακίνηση είναι ελάχιστες, καθώς αυτές συνοδεύονται από μεγάλο βάρος, υψηλότερη κατανάλωση και -κατ’ επέκταση- επιβαρύνσεις με φόρους για εκπομπές CO₂ στην Ευρώπη και τέλη κυκλοφορίας αν μιλήσουμε για την Ελλάδα.
Το Dacia Bigster 4×4 έρχεται λοιπόν να λύσει αυτή τη «διαφορική» εξίσωση, με βάρος 1.515 κιλά, μικρή μάζα για τα δεδομένα της κατηγορίας, Ως εκ τούτου, οι εκπομπές σε CO₂ περιορίζονται στα 135 g/km, οπότε και τα περιορισμένα τέλη κυκλοφορίας (€162) είναι η πρώτη θετική είδηση.
Στο μηχανοστάσιο του Dacia Bigster 4×4 βρίσκουμε το 3κύλινδρο μοτέρ 1.2 TCe με τα 130 άλογα το οποίο επωφελείται από την ήπια υβριδική υποστήριξη ενός 48βολτου ηλεκτρικού συστήματος. Του ίδιου που υπάρχει και κάτω από το καπό του νέου Duster τρίτης γενιάς.
Η κινητήρια μονάδα συνδυάζεται με το σύστημα της ημί-μόνιμης τετρακίνησης της Nissan -αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στο Duster το 2010 και έχει αποδείξει την αξία του σε σκληρές συνθήκες. Να ξεκαθαρίσουμε ότι η μετάδοση δεν είναι μόνιμα τετρακίνητη. Διαθέτει κεντρικό ιξωδικό συμπλέκτη που εμπλέκει το πίσω διαφορικό μέσω του άξονα μετάδοσης μόνο όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Ή όταν ενεργοποιηθεί χειροκίνητα η τετρακίνηση μέσω του περιστροφικού διακόπτη του Terrain Control.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι Ρουμάνοι ήδη προετοιμάζονται για ένα διαφορετικό, πιο μοντέρνο σύστημα που θα δούμε αργότερα μέσα στον χρόνο. Πρόκειται για μια μονάδα e-4WD με ηλεκτρικό πίσω άξονα αλά Jeep 4xe. Εμείς πάντως, όσο και να μας πείτε παλιομοδίτες, προτιμούμε την τρέχουσα τεχνολογία που δίνει έμφαση στην κλασική μηχανική αξιοπιστία.
Η λειτουργία του TCe 130 είναι όπως τη γνωρίζουμε. Με το διακριτικό γουργούρισμα μόλις παίρνει εμπρός και στη συνέχεια να γίνεται περίπου αθόρυβος. Ο ηλεκτροκινητήρας που βοηθά το σύστημα είναι μικρής ισχύος, μόλις 16 άλογα και δεν επαρκεί για να κινήσει 100% ηλεκτρικά το Bigster. Mπαίνει όμως κλιμακωτά σε λειτουργία υποβοήθησης του θερμικού κινητήρα, ιδίως σε φάσεις με υψηλή απαίτηση σε φορτίο. Στα θετικά της εμπειρίας του συστήματος στο ταξίδι είναι η σταθερή, προβλέψιμη απόδοσή του, χωρίς απότομες αλλαγές στην καμπύλη των ρεπρίζ.
Το 6τάχυτο χειροκίνητο σασμάν συνεργάζεται ιδανικά με τον κινητήρα, αποδίδοντας γραμμικές και σταθερές ρεπρίζ, χάρη και στις κοντές σχέσεις μετάδοσης. Για τους αφοσιωμένους λάτρεις του χειροκίνητου λεβιέ, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι αυτή η έκδοση πιθανότατα θα είναι η τελευταία με τέτοιο κιβώτιο σε συνδυασμό με τετρακίνηση. Το επερχόμενο Bigster e‑4WD θα συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο EDC.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr