Το Dacia Duster 4×4 κάνει τρόπον τινά την επανάστασή του, εγκαταλείποντας το ντίζελ και υιοθετώντας τη βενζίνη και τον πανταχού παρόντα εξηλεκτρισμό. Θέτουμε λοιπόν τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων για να διαπιστώσουμε αν η νέα συνταγή στέκεται στο ύψος του προκατόχου της.
Με σχεδόν το 20% των πωλήσεων, το τετρακίνητο Dacia Duster αναδείχτηκε στο πιο καλοπουλημένο 4×4 των τελευταίων ετών. Σαφώς επωφελήθηκε από τη συγκυρία: Σταδιακή εξαφάνιση ορισμένων μοντέλων και απαγορευτική τιμή για τα λίγα καθαρόαιμα 4×4 που επιβίωσαν από τη μόδα των λογής λογής crossover που χάριν του μάρκετινγκ βαφτίστηκαν συλλήβδην «SUV». Από την άλλη δεν παραγνωρίζουμε ότι αυτή του η επιτυχία οφείλεται επίσης και σε πραγματικά προτερήματα.
Το Dacia Duster 4×4, με χαμηλών τόνων παρουσιαστικό και χωρίς ποτέ να ισχυριστεί ότι είναι ένας σκληροτράχηλος off-roader, κατάφερνε να εντυπωσιάσει χάρη σε μια απλή συνταγή: Μικρό βάρος, καλή απόσταση από το έδαφος, δοκιμασμένο και αποδοτικό σύστημα μετάδοσης και σχετικά οικονομικοί κινητήρες. Όλα αυτά του επέτρεψαν να κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός κοινού (και εταιρειών) που ανακάλυψαν σε αυτό ένα κατάλληλο αυτοκίνητο παντοδαπού εδάφους με λίγα χρήματα.
Στην τρίτη εκδοχή του που έχουμε στα χέρια μας, το Dacia Duster 4×4 βασίστηκε σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Με τη βούληση δε, να μην απογοητεύσει το πιστό κοινό του, η ρουμανική φίρμα του Groupe Renault είχε να επιλύσει μια σύνθετη εξίσωση: Να λανσάρει ένα τετρακίνητο SUV αποφεύγοντας το οικολογικό μάλους σε κάποιες αγορές που ενεργοποιείται ανάλογα με τη χώρα από μια εκατοντάδα και κάτι CO2/km. Kαι με το ντίζελ να προβλέπεται σύντομα να καταστεί ανεπιθύμητο στις Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών που πολλαπλασιάζονται στην Ευρώπη.
Κι αν μιλήσουμε για την ελληνική αγορά, το ιδανικό θα ήταν να βρισκόταν κάτω από τα 122 g/km, οπότε και ενεργοποιούνται τα τέλη κυκλοφορίας. Κάτι που δεν το πετυχαίνει, καθώς ανεβαίνει στα 135 g -το πετυχαίνει όμως το δικίνητο full hybrid. Όλα αυτά συνέθεσαν μια δυσεπίλυτη πρόκληση, τη στιγμή που ταυτόχρονα -λόγω του εταιρικού DNA- θα έπρεπε να παραμείνει το πιο προσιτό στην κατηγορία χωρίς να θυσιάσει ψήγμα από τις εκτός ασφάλτου δυνατότητές του.
Διά ταύτα λοιπόν, το Dacia Duster 4×4 επιστρέφει με τον οικείο βενζινοκινητήρα τούρμπο TCe 130 με ήπια υβριδική τεχνολογία. Που σημαίνει ότι διαθέτει 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα με μπαταρία 0,8 kWh που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Με απόδοση 131 άλογα, όσα και στο δικίνητο Duster, το σημείο-κλειδί όπως θα δούμε παρακάτω παραμένουν τα 230 Nm. Ή καλύτερα, πού αυτά αποδίδονται. Η απάντηση είναι ότι χρειάζεται να περιμένεις τις 2.100 rpm για να αποδόσει το μοτέρ τη μέγιστη ροπή του. Βέβαια, η Dacia κόντυνε τις σχέσεις του 6αριού χειροκίνητου σασμάν (του μόνου διαθέσιμου), προκειμένου το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται με επάρκεια στον ρόλο του. Που θα δούμε κατά πόσον ισχύει στις επόμενες αράδες…
Θα χρειαστεί εκπαιδευμένο μάτι για να ξεχωρίσεις το Duster 4×4 από τα δικίνητα της γκάμας. Πρώτα έχουμε τον διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα που ευνοεί τη γωνία προσέγγισης με 31° (έναντι 24°, καμία αλλαγή στη γωνία αναχώρησης, στις 36°), με τη γωνία ράμπας να κερδίζει μια μοίρα (24°). Έχουμε επίσης μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (21,7 cm έναντι 20,8 cm). Συν τα λάστιχα All Season σε διάσταση 215/65 R17 που του δίνουν διάμετρο τροχού 711+ mm.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr