Το Dacia Duster 4×4 κάνει τρόπον τινά την επανάστασή του, εγκαταλείποντας το ντίζελ και υιοθετώντας τη βενζίνη και τον πανταχού παρόντα εξηλεκτρισμό. Θέτουμε λοιπόν τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων για να διαπιστώσουμε αν η νέα συνταγή στέκεται στο ύψος του προκατόχου της.

Με σχεδόν το 20% των πωλήσεων, το τετρακίνητο Dacia Duster αναδείχτηκε στο πιο καλοπουλημένο 4×4 των τελευταίων ετών. Σαφώς επωφελήθηκε από τη συγκυρία: Σταδιακή εξαφάνιση ορισμένων μοντέλων και απαγορευτική τιμή για τα λίγα καθαρόαιμα 4×4 που επιβίωσαν από τη μόδα των λογής λογής crossover που χάριν του μάρκετινγκ βαφτίστηκαν συλλήβδην «SUV». Από την άλλη δεν παραγνωρίζουμε ότι αυτή του η επιτυχία οφείλεται επίσης και σε πραγματικά προτερήματα.

Το Dacia Duster 4×4, με χαμηλών τόνων παρουσιαστικό και χωρίς ποτέ να ισχυριστεί ότι είναι ένας σκληροτράχηλος off-roader, κατάφερνε να εντυπωσιάσει χάρη σε μια απλή συνταγή: Μικρό βάρος, καλή απόσταση από το έδαφος, δοκιμασμένο και αποδοτικό σύστημα μετάδοσης και σχετικά οικονομικοί κινητήρες. Όλα αυτά του επέτρεψαν να κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός κοινού (και εταιρειών) που ανακάλυψαν σε αυτό ένα κατάλληλο αυτοκίνητο παντοδαπού εδάφους με λίγα χρήματα.