Tο DS 3 παρουσιάστηκε το 2018 ως το μικρότερο SUV στην γκάμα της DS Automobiles, δίνοντας νέο αέρα στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς με πρωτοποριακή σχεδίαση που το ξεχώρισε αμέσως από τον ανταγωνισμό.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν, η ονομασία «Crossback» που αρχικά το συντρόφευε εξαφανίστηκε, όμως το DS 3 εξακολουθεί να ξεχωρίζει με το στιλ και τον χαρακτήρα του. Και το κάνει με έναν τρόπο που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο.
Στην ανανεωμένη του μορφή μάλιστα, έγινε και 100% ηλεκτροκίνητο που ακούει στο όνομα E-Tense και που αποτελεί και το αντικείμενο της σημερινής μας δοκιμής.
Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώνεις στο DS 3 E-Tense είναι ότι δεν θέλει να κρύψει τη διαφορετικότητά του. Τουναντίον. Η μεγάλη μάσκα DS Wings, τα κάθετα φώτα ημέρας και οι προβολείς LED δημιουργούν ένα σύνολο που όμοιό του δεν υπάρχει στην κατηγορία. Σε αυτό συμβάλουν και οι χωνευτές χειρολαβές που «βγαίνουν» όταν το πλησιάζεις και δίνουν μια high-tech αίσθηση, ενώ το προφίλ είναι καθαρό, με έντονες γραμμές που τονίζουν το δυναμικό σχήμα.
Σε σχέση με ανταγωνιστές όπως το Hyundai Kona Electric ή τα σχεδόν αδελφά του, Peugeot e-2008, Opel Mokka-e και FIAT 600e, το DS 3 δείχνει πιο κομψό και λιγότερο μαζικό. Δεν προσπαθεί να το παίξει crossover με off-road στοιχεία. Είναι καθαρά ένα αστικό premium crossover που θέλει να τραβά την προσοχή. Και το καταφέρνει, χωρίς να είναι υπερβολικό. Στο πίσω μέρος, η καθαρή γραμμή χωρίς εξατμίσεις και τα κομψά φώτα δίνουν έναν σχεδόν μινιμαλιστικό χαρακτήρα.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, καταλαβαίνεις αμέσως ότι η DS Automobiles ήθελε να διαφοροποιηθεί. Τα υλικά είναι ποιοτικά, με μαλακές επενδύσεις δέρματος και φυσικά το διάσημο «μοτίβο διαμαντιού» που βρίσκεται σχεδόν παντού. Από τα καθίσματα μέχρι τους αεραγωγούς, όλα έχουν σχεδιαστεί για να θυμίζουν μια… εμπειρία μπουτίκ, παρά επιλογές μαζικής παραγωγής.
Ο οδηγός έχει εμπρός του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7” με καλά γραφικά απ’ όπου μπορεί να λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες όπως η ροή ενέργειας και η κατανάλωση, με το head-up display να προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες στο οπτικό σου πεδίο.
Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η στάνταρ οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,3” που ενσωματώνει το τελευταίας γενιάς λογισμικό DS Iris System, υποστηρίζοντας φωνητικές εντολές, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Η απόκριση είναι καλή, όπως και το ιντερφέις και το μενού της κατανοητό κι εύκολο στη χρήση καθώς είναι προσαρμόσιμο με widgets. Κατά ένα παράδοξο τρόπο όμως δεν βρήκαμε κάπου μια θέση για την επαγωγική φόρτιση του κινητού μας.
Ωστόσο έχουμε δύο θύρες USB-C πίσω, Keyless entry και Start, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω και κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, προειδοποίηση τυφλού σημείου, φιμέ πίσω και πλαϊνά κρύσταλλα και ηλεκτρονικό κλιματισμό.
Αυτό που σαφώς θέλει μερικές μέρες για να εξοικειωθείς είναι η εργονομία, με τους φυσικούς διακόπτες, περιλαμβανομένων και αυτών για τα παράθυρα να είναι τοποθετημένοι χαμηλά και εκατέρωθεν της κεντρικής κονσόλας. Κι αν δεν έχεις ξαναμπεί σε μοντέλο της DS Automobiles, είναι σχεδόν σίγουρο πως τις πρώτες μια δυο μέρες θα ψάχνεις να βρεις τον διακόπτη του παραθύρου στην πόρτα!