Η DS Automobiles παραμένει μια νεαρή μάρκα. Ο κατασκευαστής δυσκολεύεται να δει τις πωλήσεις του να απογειώνονται, παρά το γεγονός ότι η γκάμα αποτελείται από τέσσερα μοντέλα (DS 3DS 4DS 7 και πρόσφατα την DS N°8). Και την DS N°4, στην ηλεκτρική εκδοχή της, που δοκιμάζουμε.

Η εδραίωση στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι εύκολη υπόθεση -το αποδεικνύουν και οι προσπάθειες των Κινέζων κατασκευαστών. Αλλά τίποτα δεν είναι αδύνατο: Η Tesla απέδειξε ότι μπορείς να κερδίσεις μια θέση στον ήλιο ξεκινώντας από το μηδέν. Στην προσπάθεια να αναπαράγει, έστω εν μέρει, την επιτυχία της αμερικανικής μάρκας, η DS Automobiles λανσάρει μια νέα προϊοντική επίθεση. Ύστερα από την DS N°8, την μπερλίνα/SUV που παίζει τον ρόλο της ναυαρχίδας της φίρμας και εγκαινιάζει τη νέα ονοματολογία της μάρκας, έρχεται πλέον η σειρά της DS 4 να ανανεωθεί. Υιοθετεί νέο όνομα και αποκτά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, E-Tense. Ιδού λοιπόν η DS N°4 E-Tense.

Η DS N°4 επωφελείται από μια σημαντική ανανέωση που της δίνει τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της N°8 και όσα είχαμε διακρίνει στο πρωτότυπο DS E-Tense Performance, εμπνευσμένο από τη Formula E.

Όσο για την κομψότητα, αυτή εκφράζεται σε αρκετές λεπτομέρειες: Η νέα μάσκα με τον φωτιζόμενο λογότυπο «DS», το έμβλημα «Étoile» στο καπό που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη έκδοση δοκιμής (υπάρχουν επίσης οι Pallas και Συλλογή Jules Verne). Και μια λεπτή φωτεινή λωρίδα που διατρέχει τη μάσκα.

Οι ζάντες των 19” στη δική μας έκδοση είναι οι Zurich με διαμαντοκοπημένη όψη που κάνει αντίθεση με τα αεροδυναμικά τμήματα σε γυαλιστερό μαύρο και με τρισδιάστατο εφέ «guilloché», ένα μοτίβο που συναντάμε σε άλλες DS. Για την ενημέρωσή σας, «guilloché» (γκιγιοσέ) είναι η διακοσμητική τεχνική όπου δημιουργούνται περίτεχνα, επαναλαμβανόμενα γεωμετρικά μοτίβα πάνω σε υλικό (συνήθως μέταλλο). Για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνται ειδικά μηχανήματα (τόρνοι «ροζέ» ή «ευθείας γραμμής»), που χαράσσουν το σχέδιο με ακρίβεια, δημιουργώντας ένα παιχνίδι φωτός και υφής, γνωστό από ρολόγια και κοσμήματα.

Οι φωτιστικές μονάδες πίσω δεν έχουν τροποποιηθεί, εξακολουθούν όμως να έχουν το αποτέλεσμα 3D που δίνει βάθος στη φωτεινή υπογραφή. Το πίσω μέρος δεν άλλαξε, πέρα από την επιγραφή «DS Automobiles» με γράμματα στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ, ακριβώς πάνω από τα σήματα «N°4» και «E-TENSE» που υποδηλώνουν τη νέα ηλεκτρική έκδοση.

Όταν ακολουθείς μια DS N°4, είναι αδύνατον να μη διακρίνεις ότι πρόκειται για DS: Το μέγεθος της γραμματοσειράς των λογοτύπων στο πίσω μέρος είναι μεγάλο και απόλυτα κεντραρισμένο -λες κι ο σχεδιαστής είχε αδυναμία στη λειτουργία «στοίχιση στο κέντρο» του Word.

Το στιλ της DS N°4 είναι επιτυχημένο, με τις αναδυόμενες χειρολαβές στις πόρτες να βελτιώνουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. Παρεμπιπτόντως, ο Cx δεν έχει ανακοινωθεί γι’ αυτή την ηλεκτρική έκδοση. Για αυτοκίνητο μήκους 4,40 m, πλάτους 1,87 και ύψους 1,49 m (με την κεραία), και με μεταξόνιο 2,67 μ, μιλάμε για μια ψηλή μπερλίνα με ικανή απόσταση από το έδαφος -το 1,49 m είναι σχετικά ψηλό σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά κόμπακτ μοντέλα.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, εκείνο που δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε γιατί η DS επέλεξε γκρι-μπεζ επένδυση οροφής σε ένα αυτοκίνητο με σαφώς premium προσανατολισμό. Η έκδοση Étoile της δοκιμής στο κάτω μέρος της καμπίνας είναι μαύρη, ενώ ο ουρανός είναι γκρι-μπεζ. Που σε αυτοκίνητο αξίας 50 χιλιάδων, δεν το καταπίνεις εύκολα. Ιδίως όταν το αγοραστικό κοινό των γερμανικών premium που στοχεύει η DS, είναι ιδιαίτερα δεμένο με τον μαύρο ουρανό. Η DS μπορεί να αντιταχθεί με το επιχείρημα ότι το πιο ανοιχτό χρώμα πάνω από το κεφάλι δίνει μια αίσθηση πρόσθετου χώρου, καθώς δεν είναι τόσο «βαρύ» όσο το μαύρο.

Οι εμπρός κάθονται σε ωραία «μπάκετ» καθίσματα, σε συνδυασμό υφάσματος, δέρματος Nappa και Acantara, με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το ύψος και την κλίση της πλάτης· ωστόσο, η ρύθμιση εμπρός-πίσω γίνεται χειροκίνητα! Κρίμα: Από τη στιγμή που υπάρχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, θα περίμενες να είναι πλήρεις.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr