
Το Ford Puma έκανε την εμφάνισή του το 1997 ως ένα μικρό, νεανικό κουπέ, για να μεταμορφωθεί σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 2019, σε ένα σύγχρονο B-SUV. Πλέον, έφτασε η στιγμή για το επόμενο βήμα: Tο ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E.
Η σταδιακή μετάβαση από τον θερμικό κινητήρα στην ηλεκτρική εποχή αποτελεί πρόκληση για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ιδιαίτερα για τη Ford που με την οδηγοκεντρική της φιλοσοφία καλείται να αποδείξει πως η στροφή στα ηλεκτρικά δεν σηματοδοτεί απώλεια ταυτότητας, αλλά ένα φυσικό εξελικτικό βήμα.
Από τη Mustang Mach-E έως τα Explorer και Capri, το Μπλε Οβάλ αποδεικνύει πως ξέρει να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδοτικά και παράλληλα ευχάριστα στην οδήγηση. Βασισμένο σε αυτή τη λογική, το ολοκαίνουργιο Ford Puma Gen-E διατηρεί διακριτικά τις αρετές του θερμικού «αδερφού» του που εδώ και χρόνια αποτελεί το best-seller της εταιρείας στην Ευρώπη.
Σχεδιαστικά, το Puma Gen-E διατηρεί τις δυναμικές γραμμές, το μυώδες παρουσιαστικό και την αναμφισβήτητα όμορφη σιλουέτα του συμβατικού μοντέλου. Παράλληλα, καταφέρνει να αναδείξει τη δική του, διαφορετική προσωπικότητα μέσα από μικρές, αλλά προσεκτικά μελετημένες και εύστοχα υλοποιημένες λεπτομέρειες.
Σημείο αναφοράς είναι αναμφίβολα η μάσκα κλειστού τύπου, που υιοθετεί τη σχεδίαση «ασπίδας», εμπνευσμένη από τη Mustang Mach-E. Οι φωτιστικές μονάδες παραπέμπουν στο Puma ST, ενώ η σπορ αεροτομή πίσω και οι νέας σχεδίασης ζάντες (ξεκινούν από τις 17” και φτάνουν έως τις 19”) συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση του νέου ηλεκτρικού B-SUV της Ford. Την εικόνα συμπληρώνουν η απουσία εξάτμισης και ο λευκός λογότυπος «Puma» που αντικαθιστά το μαύρο της θερμικής έκδοσης.
Εξίσου γνώριμη και οικεία είναι η σχεδίαση της καμπίνας. Έτσι λοιπόν έχουμε δύο στάνταρ ψηφιακές οθόνες. Μια για τον πίνακα οργάνων στις 12,8” και μια 12” για το νέο infotainment SYNC 4, με συνδεδεμένη πλοήγηση στο cloud και υποστήριξη Alexa. Καθώς και ασύρματη συμβατότητα για τα Apple CarPlay και Android Auto.
Και οι δύο προσφέρουν μπόλικη πληροφορία και πολύ καλά γραφικά. Με την οθόνη του infotainment -ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό- να διακρίνεται επίσης για την ταχύτατη απόκριση στις εντολές αφής και τον route planer, τον οποίο θεωρούμε απαραίτητο κομμάτι για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα σταθούμε επίσης στην κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας εμπειρία ήχου, απόρροια του ηχοσυστήματος με την ηχόμπαρα στο πάνω μέρος του ταμπλό και τα συνολικά δέκα ηχεία, που φέρει την υπογραφή της δανέζικης B&O.
Το τιμόνι με τα δύο μπράτσα έχει κομμάτι μεγάλη διάμετρο, αλλά είναι πολύ ωραίο στην αφή και φιλοξενεί μπόλικους φυσικούς διακόπτες. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για την κεντρική κονσόλα, μιας και οι περισσότερες λειτουργίες περιλαμβανομένου του κλιματισμού ρυθμίζονται από την οθόνη.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr