Η ηλεκτροκίνηση για τη Ford δεν είναι απλώς μια τεχνολογική μετάβαση. Είναι η αφετηρία για μια νέα γενιά μοντέλων που προσφέρουν υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα χωρίς να αμελούν την οδηγική ευχαρίστηση που μας έχουν χαρίσει απλόχερα τις τελευταίες δεκαετίες τα περισσότερα μοντέλα της. Όπως το Ford Puma Gen-E.

Το Ford Puma Gen-E ενσαρκώνει αυτήν τη φιλοσοφία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μεταφέροντας τον σπορτίφ, πολυτάλαντο χαρακτήρα του δημοφιλούς B-SUV σε μια εποχή μηδενικών ρύπων και -σχεδόν- αθόρυβης λειτουργίας. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford οργάνωσε μια ολοήμερη εκδήλωση με τον εύγλωττο τίτλο «Ford Electric Experience», για να μας δώσει την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ανανεωμένη ηλεκτρική γκάμα της. Από το νέο Explorer, στο σπορτίφ Capri και φυσικά στο πολυαναμενόμενο Puma Gen-E, περάσαμε μια μέρα πλούσια σε οδηγικές εμπειρίες κάνοντας τη διαδρομή Αθήνα – Αράχωβα – Γαλαξίδι – Αθήνα.

Κι αν τα δύο μεγαλύτερα μοντέλα μας άφησαν για ακόμα μια φορά εξαιρετικές εντυπώσεις για τους χώρους, την ποιότητα κύλισης και τη γενικότερη δυναμική τους, ήταν ευκαιρία για το νέο Puma να μας κερδίσει με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του στη διαδρομή από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι, σε μια απαιτητική χάραξη γεμάτη στροφές, αλλαγές υψομέτρου και μεγάλες ευθείες. Σε αυτό το πεδίο, το Puma Gen-E μας εντυπωσίασε με τη σφιχτή, αλλά πολιτισμένη ρύθμιση της ανάρτησής του που δεν υποβαθμίζει την άνεση, την προοδευτική απόδοση των 168 ίππων από τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και -πάνω απ’ όλα- με το πόσο οικεία και ευχάριστα οδηγείται, ακόμα και όταν το πιέσεις. Διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά της θερμικής του έκδοσης, με ακόμα πιο σπιρτόζικες επιδόσεις.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η μετάβαση σε ένα 100% ηλεκτρικό σύστημα κίνησης δεν αύξησε σημαντικά το βάρος του ηλεκτρικού Puma. Με τη ζυγαριά να σταματά στα μόλις 1.563 kg, το έξτρα βάρος με το οποίο φορτώθηκε έχει περιοριστεί κάτω από τα 200 kg, συγκριτικά με ένα θερμικό αυτόματο Puma με τον 155άρι Ecoboost.

Το τιμόνι παραμένει μεστό και πλούσιο σε πληροφόρηση, το πλαίσιο είναι στιβαρό και η πρόσφυση υψηλή. Η διαχείριση ενέργειας είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε B-SUV. Στα χέρια μας, στη διαδρομή που περιγράψαμε η μέση κατανάλωση κινήθηκε στις 15-16 kWh/100 km.

Επίδοση που βρίσκεται πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 13,1 kWh, που ανακοινώνει η Ford, κάνοντας λόγο για αυτονομία έως 376 km σε μικτές συνθήκες και πάνω από 500 km σε αστικό κύκλο. Η δική μας επίδοση από την άλλη, έδειξε ότι η μπαταρία των 43 kWh είναι ικανή να εξασφαλίσει αυτονομία λίγο πάνω από τα 270-280 km.

Από τα λοιπά οδικά χαρακτηριστικά του νέου Puma Gen-E που προλάβαμε να γευτούμε στη σύντομή επαφής μας, ξεχωρίζει η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ που κάνει την καθημερινότητα ακόμη πιο απλή. Ενώ η δυνατότητα ενεργοποίησης τεχνητού ήχου χαρίζει ηχητική ταυτότητα στο αυτοκίνητο κατά την επιτάχυνση, δίνοντάς σου καλύτερη και μια πιο συμβατική αν προτιμάτε, αίσθηση της διαδικασίας.

Πέρα από τις επιδόσεις του στον δρόμο, το B-SUV της Ford ξεχωρίζει και για την ευφυή του πρακτικότητα. To γνωστό Gigabox κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ προσφέρει 145 lt αποθήκευσης για βρεγμένα ή ογκώδη αντικείμενα. Προεθέτει έτσι στη βασική χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των 478 lt μεγαλύτερη πρακτικότητα και συνολική χωρητικότητα που μπορεί να φθάσει τα 523 lt. Σε αυτά προσθέστε και άλλα 43 lt που είναι διαθέσιμα στο frunk.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr