Το Ranger μπαίνει για πρώτη φορά στην πρίζα, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για την κατηγορία των pick-up στην Ευρώπη
Newsroom | email: info@pronews.gr
Το Ford Ranger είναι επί του παρόντος το μοναδικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό pick-up της ευρωπαϊκής αγοράς. Και η αλήθεια είναι πως τη δοκιμή του την περιμέναμε καιρό.
Εκ προοιμίου ξέραμε πως τα σύγχρονα pick-up δεν απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες αλλά καλύπτουν ακόμα και ανάγκες lifestyle. Το να βλέπεις όμως ένα θηριώδες pick-up όπως το Ranger να φορτίζει δεν είναι δα και ό,τι πιο οικείο.
Αυτός ήταν ο λόγος της ανυπομονησίας μας. Να δούμε δηλαδή κατά πόσο το Ford Ranger PHEV ικανοποιεί διαφορετικού είδους ανάγκες, διατηρώντας τον σκληροτράχηλο και επαγγελματικό χαρακτήρα που το έχει καθιερώσει ως το πιο καλοπουλημένο επαγγελματικό της Ford στην Ελλάδα.
Ξεκινώντας από τις διαστάσεις της καρότσας, ένα πεδίο που ενδιαφέρει άμεσα τον επαγγελματία, το μήκος φτάνει τα 1,63 μέτρα, το πλάτος τα 1,21 m (ανάμεσα στους θόλους των τροχών) και το ύψος τα 50 cm. Nούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή διαμήκη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων. Εν προκειμένω θα χωρέσει, αν και οριακά μια ευρωπαλέτα, εγκάρσια τοποθετημένη.
Η καρότσα ντύνεται με σκληρό πλαστικό που μοιάζει ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και το προστατευτικό κάλυμμα με ηλεκτρικό μηχανισμό εξασφαλίζει πως τα εργαλεία, τα εμπορεύματα ή οι αποσκευές θα μείνουν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο υπολογίζεται σε 800 kg -1.040 kg στις εκδόσεις ντίζελ- και η δυνατότητα ρυμούλκησης ανέρχεται σε 3,5 τόνους.
Μια ακόμα έξυπνη λύση που κάνει πρεμιέρα στο Ford Ranger PHEV και μπορεί να λύσει τα χέρια του ιδιοκτήτη είναι το σύστημα Pro Power Onboard, το οποίο μετατρέπει το pick-up της Ford σε φορητή πηγή ενέργειας. Με πιο απλά λόγια μπορείς να συνδέσεις λάπτοπ, ηλεκτρικά εργαλείαα, ακόμα και εξοπλισμό κάμπινγκ, χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρεις εξωτερική γεννήτρια.
Το σύστημα προσφέρει στάνταρ ισχύ φόρτισης 2,3 kW (10Α). Προαιρετικά, υπάρχει και η επιλογή των 6,9 kW (16Α) που διαθέτει δύο παροχές στην καρότσα που μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις λειτουργίας βαρέως τύπου εξοπλισμού.
H πραγματική καινοτομία, για τα δεδομένα της κατηγορίας, κρύβεται κάτω από το καπό του Ford Ranger PHEV. O γνώριμος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο 2.3 EcoBoost συνδυάζεται με έναν ηλεκτρομοτέρ 102 ίππων και μια μπαταρία 11,8 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα). Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 281 ίππους και η ροπή τα 697 Nm. Στεκόμαστε στη ροπή, μιας και είναι το πιο δυνατό Ranger που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Ξεπερνώντας ακόμα και το Ford Ranger Raptor.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πλαίσιο (κάτω από την καρότσα) και όπως είναι λογικό επιδρά θετικά στη συνολική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τη Ford, το Ranger PHEV μπορεί να κινηθεί για 50 km δίχως να ξοδέψει στάλα βενζίνης.
Μάλιστα, ο οδηγός μέσα από τα προγράμματα λειτουργίας Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge έχει τη δυνατότητα να επιλέξει πότε και με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιεί την ενέργεια από την μπαταρία. Στην πράξη να περιμένεις νούμερα κοντά στα 36-37 km. Κι αν το προσπαθήσεις αρκετά θα φτάσεις τα 40 km.
Το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων θα καλυφθεί μόνο με ρεύμα. Και με πολύ καλή κατανάλωση για ένα pick-up με 281 ίππους, μήκος 5,37 m και βάρος που ξεπερνά τους 2,5 τόνους. Εντός πόλης, με τη μπαταρία γεμάτη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,2 με 7,5 lt/100 km.
Όταν η μπαταρία αδειάσει και το Ranger κινείται ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, ξεπερνά τα 10 lt/100 km. Σε ταξίδι, κινούμενοι με το όριο ταχύτητας και άδεια μπαταρία μετρήσαμε 8,5 lt/100 km. Ο συσσωρευτής μπορεί να φορτιστεί εύκολα και γρήγορα στο σπίτι, με πολύ χαμηλό κόστος, σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με μονοφασικό ρεύμα σε απλή 16άρα πρίζα. Ούτως ή άλλως, ο εσωτερικός φορτιστής του είναι μικρής ισχύος, 3,7 kW. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr