Τρία χρόνια ύστερα από το εντυπωσιακό του ντεμπούτο, το Hyundai Ioniq 5 επανέρχεται στην ελληνική αγορά με ένα εύστοχο facelift. Ένα update που δεν περιορίζεται σε αισθητικά φτιασιδώματα, αλλά ενισχύει την τεχνολογική του πρόταση, βελτιώνει την καθημερινή χρηστικότητα και εμπλουτίζει την γκάμα με μια πιο προσιτή, αλλά καθόλου φτωχή, βασική έκδοση.

Η νέα προσέγγιση διατηρεί το σχεδιαστικό DNA του Ioniq 5 ανέπαφο, με μικρές αλλά μελετημένες αισθητικής φύσεως επεμβάσεις. Το ρετρό-φουτουριστικό στιλ που εξακολουθεί να ξεχωρίζει στον δρόμο, τονίζεται από νέον εμπρός προφυλακτήρα και τη χαρακτηριστική μάσκα «V-shaped». Η αεροτομή πίσω έχει επιμηκυνθεί κατά 5 cm, με στόχο τη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς αλλά και της συνολικής εικόνας.

Σε επίπεδο διαστάσεων έχουμε μόνο μια οριακή αλλαγή στο μήκος του αμαξώματος, από 4,63 στα 4,65 m (λόγω νέου προφυλακτήρα), ενώ οι υπόλοιπες διαστάσεις παραμένουν σταθερές.

Το ύψος παραμένει στα 1,60 m, το πλάτος στα 1,89 m, με το εντυπωσιακό μεταξόνιο στα τρία μέτρα να συνεχίζει να διασφαλίζει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στοιχείο που εξακολουθεί να είναι από τα πιο δυνατά ατού του κορεατικού EV.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ φέρει τη νέα βασική μπαταρία των 63 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 170 PS και 360 Nm. Στην πράξη, το αποτέλεσμα δεν θυμίζει σε τίποτα «εισαγωγική» έκδοση. Το Ioniq 5 εξακολουθεί να προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, απρόσκοπτη απόδοση και -κυρίως, αυτή τη γλυκιά αίσθηση οδήγησης που κάνει την ηλεκτροκίνηση απολαυστική.

Η επιτάχυνση είναι ομαλή, χωρίς σκαλοπάτια ή κομπιάσματα, με τη ροπή να περνά με ακρίβεια στον δρόμο, ειδικά μέσα στην πόλη. Η επίσημη αυτονομία φτάνει τα 440 km (WLTP). Όμως στην πραγματικότητα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται ανάμεσα στις 18-20 kWh/100 km, η ρεαλιστική απόσταση που μπορεί να διανύσει με μια φόρτιση είναι περίπου 310-350 km. Παραμένοντας απολύτως ανταγωνιστική επίδοση για καθημερινή χρήση.

Η πρακτικότητα ενισχύεται και από τους καλούς χρόνους φόρτισης. Με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος 350 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά. Σε wallbox AC 11 kW, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 5 ώρες και 50 λεπτά.

Και όμως, αυτή η κατά τα άλλα ήσυχη καθημερινότητα μπορεί να μεταμορφωθεί σε μια αναπάντεχα διασκεδαστική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το Ioniq 5 διατηρεί την ιδιαίτερη αίσθηση της πίσω κίνησης, με τον κινητήριο άξονα να συμμετέχει ενεργά στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Στις στροφές, το πλαίσιο δείχνει πρόθυμο να εμπλέξει τον πίσω άξονα, προσθέτοντας μια δόση ζωντάνιας που δύσκολα περιμένεις από ένα οικογενειακό EV. Η ουρά ανοίγει ελάχιστα την τροχιά της με φυσικότητα και προοδευτικότητα, πάντα υπό την διακριτική εποπτεία των ηλεκτρονικών, ενισχύοντας την εμπλοκή του οδηγού και χωρίς να απειλείται η σταθερότητα.

Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει δεχτεί μικρές βελτιωτικές ρυθμίσεις, με στόχο την καλύτερη διαχείριση του βάρους και την περαιτέρω άνεση. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές τόσο στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης όσο και σε δρόμους πιο ταχείας κυκλοφορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι ακόμα καλύτερη, με τα αμορτισέρ να φιλτράρουν αποτελεσματικότερα τις όποιες ανισομέρειες, χωρίς αναπηδήσεις στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr