Είναι καλύτερο από το θερμικό αδελφάκι του, ωστόσο παραμένουν κάποια σημεία που χρήζουν βελτίωσης
Newsroom | email: info@pronews.gr
Ας ξεκινήσουμε θυμίζοντας λίγο ποια είναι η Omoda. H φίρμα είναι μέλος του μεγαλύτερου Chery Group, μαζί με την Jaecoo και δημιουργήθηκε το 2022 για να εκπροσωπήσει τη μητρική εταιρεία εκτός κινεζικών συνόρων.
Στην Ελλάδα, την επίσημη εκπροσώπησή τους έχει η Q&J Automotive Ελλάς, αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς, της αντιπροσωπείας των Mercedes-Benz και smart.
Έχοντας δοκιμάσει την θερμική έκδοση του Omoda 5 με τον 1.600άρη κινητήρα GDI, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και την 100% ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.
Αρχικά πρέπει να πούμε πως με μήκος 4,4 μέτρα και μεταξόνιο 2,63 μ. το Omoda 5 ισορροπεί ανάμεσα στα Β και τα C-SUV. Ειδικά πίσω έχεις μεγαλύτερους χώρους από τους συνήθεις των B-SUV, ωστόσο η επικλινής οροφή περιορίζει λίγο τον αέρα πάνω από το κεφάλι των πίσω επιβατών.
Περιορισμένος είναι και ο χώρος για τον τρίτο πίσω επιβάτη λόγω του μικρού σχετικά πλάτους του αυτοκινήτου (1,82 m). Την ίδια στιγμή που ο πλούσιος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών κλέβει λίτρα από το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο, με χωρητικότητα 360 lt κρίνεται μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πάντως έχει διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων και ανοίγει ηλεκτρικά στην έκδοση της δοκιμής μας.
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι αρκετά αιχμηρός παντρεύοντας με μαεστρία αιχμές και καμπύλες. Η επικλινής οροφή που αναφέραμε, σε συνδυασμό με τα μικρά πίσω παράθυρα, δίνουν μια νότα σπορ αυτοκινήτου προσπαθώντας να αντιγράψουν ή να μοιάσουν -αν θέλετε, στα ευρωπαϊκά κουπέ SUV.
Σε σχέση με την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης, η μεγάλη διαφορά είναι εμπρός. Εδώ απουσιάζει η μεγάλη κυψελωτή μάσκα. Τώρα, στο Omοda 5 EV έχουμε όλο το εμπρός τμήμα της μάσκας που φιλοξενεί και το όνομα της μάρκας να ανοίγει και να αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας. Επιλογή που είναι κομμάτι «βρώμικη», ειδικά στο ταξίδι.
Ωστόσο οφείλουμε να πούμε πως ο όλος σχεδιασμός συμβάλλει στην πολύ καλή αεροδυναμική με τον αεροδυναμικό συντελεστή να είναι στο Cx 0,281. Τιμή που κρίνεται πολύ καλή σε σχέση με το μέγεθος και το ύψος του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν τα μυτερά φώτα LED που συνδέονται με μια ενιαία μπάρα, και στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φανάρια, επίσης LED, σε σχήμα μπούμερανγκ.
Το ηλεκτρικό Omoda 5 δεν θα γινόταν να μην υπακούει στις επιταγές της ψηφιακής εποχής. Έτσι έχουμε δύο οθόνες 12,3 ιντσών που ενώνονται σε ένα ενιαίο πάνελ. Η πρώτη είναι ο πίνακας οργάνων και παρέχει πολύ περισσότερες πληροφορίες από τις απολύτως απαραίτητες. Αυτές προβάλλονται στο head-up display. Έτσι ο οδηγός έχει εμπρός του ένα πλήρες μενού πληροφοριών, ακόμη και το ίχνος των εμπρός και παραπλεύρως κινούμενων οχημάτων.
Η δεύτερη οθόνη φιλοξενεί το infotainment και τις ρυθμίσεις των λειτουργιών του αυτοκινήτου, την ώρα που κάποιοι φυσικοί διακόπτες βρίσκονται στο πάνω κομμάτι της «διώροφης» κονσόλας. Εκεί υπάρχουν δύο διαφορετικής χωρητικότητας ντουλαπάκια για μικροπράγματα.
Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Omoda 5 προσφέρει τεχνολογικά προηγμένη εμπειρία και είναι αρκετά διαισθητικό. Διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, με τα γραφικά του να θυμίζουν λίγο aftermarket. Ανταποκρίνεται άμεσα στις φωνητικές εντολές αλλά και σε αυτές της αφής και δέχεται αναβαθμίσεις over the air.
Ωστόσο, η περιήγηση στο μενού είναι δαιδαλώδης και σε κάθε περίπτωση απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, ειδικά για τα ADAS. Τα τελευταία μπορεί να σε ταλαιπωρήσουν καθώς διαταράσσουν την γαλήνη της αθόρυβης ηλεκτρικής κίνησης με συνεχείς προειδοποιήσεις. Ωστόσο μπορείς να απαλλαγείς από αυτές μέσω της ρυθμιζόμενης έντασής τους από τον διακόπτη αριστερά από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος μάλιστα δεν γυρίζει στην εργοστασιακή ρύθμιση «on» με κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου. Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr