Το Renault Rafale στην κορυφαία εκδοχή του αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή να δώσει μια εμπορική μάχη σε πολλά μέτωπα. Από τη μια με τους πανάκριβους premium Γερμανούς. Σε εθνικό επίπεδο με την DS Automobiles. Με την ανταγωνιστική εξίσωση να εμπλουτίζεται από τη Vοlvo και την Cupra.

Κανονικά θα έπρεπε να αρχίσουμε από τη βάση της γκάμας του Rafale. Aλλά η Grand Automotive Hellas, αντιπροσωπεία του Ρόμβου στην Ελλάδα, επέλεξε να παίξει εμπορικά με το μοντέλο αποκλειστικά στα μεγάλα τραπέζια. Και εισάγει μόνο τις δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές τετρακίνητες εκδόσεις Alpine κι όχι την entry επιλογή, το δικίνητο Rafale full hybrid E-Tech με τα 200 άλογα. Το οποίο ούτε ή άλλως, ακόμη και στη βασική έκδοση Techno δεν θα έπεφτε κάτω από τα 45 χιλιάρικα. Που ακούγονται πολλά λεφτά για ένα αυτοφορτιζόμενο 3κύλινδρο 1.200άρι έστω και με αυτήν την ιπποδύναμη.

Ιστορικά μιλώντας, το Rafale αποτελεί τη σύγχρονη συνέχεια του Safrane και του λιγότερου επιτυχημένου και πολύ εκκεντρικού Vel Satis. Υβριδικό φυσικά, μιας και βρισκόμαστε στο 2025 κι όχι στο 1992, και SUV όπως προστάζει η μόδα αντί για λιμουζίνα. Ο ρόλος όμως, παραμένει ο ίδιος. Αυτός της τεχνολογικής ναυαρχίδας με τις ίδιες premium αξιώσεις για να ανταγωνιστεί τα γερμανικά και τα άλλα αστέρια της κατηγορίας. Το Rafale αποτελεί όντως ένα αυτοκίνητο της εποχής του, όσο κι αν αυτό δυσαρεστεί κάποιους -πολλούς- που έχουν μπουχτίσει με τα SUV.

Ας δούμε λοιπόν, τι έχουμε εδώ… Ένα πολύ «συμβατικό» κουπέ SUV με μήκος 4,71 m -μια εκ του ασφαλούς επιλογή, χωρίς ρίσκο, για να τραβήξει την γκάμα προς τα πάνω. Σαφώς, πολλοί θα εύρισκαν υπέροχο, ημών περιλαμβανομένων, να είχαν να κάνουν με μια χαμηλή, κομψή μπερλίνα. Αλλά τι να κάνουμε, πρέπει να κινείται το εμπόριο. Χώρια που ίσως μια τέτοια να ταίριαζε καλύτερα στη γοητευτική ιστορία του ονόματος. Διότι το όνομα «Rafale» δεν είναι τυχαίο, καθώς παραπέμπει σε μια συχνά ξεχασμένη σελίδα της ιστορίας της Renault.

Πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία ήταν ιδιοκτήτρια της αεροπορικής φίρμας Caudron και είχε μηχανοποιήσει αρκετές ένδοξες σελίδες της γαλλικής αεροναυπηγικής. Το Caudron Rafale C460 είχε πετύχει τον Δεκέμβριο του 1934 ρεκόρ ταχύτητας, με πάνω από 505 km/h. Πέρα από το ονομαστικό σύμβολο όμως, δύσκολα βρίσκει κάποιος σχέση ανάμεσα στον 6κύλινδρο των 360 ίππων εκείνης της εποχής και στον 3κύλινδρο των 1,2 λίτρων του σημερινού Rafale. Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, μάλλον πρόκειται για ριπή ανέμου μικρότερης έντασης. Και βέβαια δεν έχει καμία σχέση με τον σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος της ΠΑ μας.

Περνώντας στην καμπίνα, έχουμε να κάνουμε με το πνεύμα της οικογένειας, καθώς το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με εκείνο του Austral. Ομοιότητα που δεν αποτελεί μομφή, καθώς η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη, τα υλικά ποιοτικά και η συνολική εικόνα σοβαρή και ευχάριστη.

Ο γνωστός πλέον διάκοσμος με τα δύο μεγάλου μεγέθους ψηφιακά πάνελ των 12 ιντσών έχει βρει τη θέση του κι εδώ· η κεντρική οθόνη, με κάθετο προσανατολισμό που υποστηρίζει τα πολυμέσα, τις ρυθμίσεις οδήγησης και τις συνδεδεμένες λειτουργίες, είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.

Αξίζει να θυμηθούμε ότι ο Ρόμβος έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια σε θέματα ποιότητας και τεχνολογίας. Η ευκρίνεια των γραφικών και η ταχύτητα απόκρισης των μενού είναι πλέον πειστικά βελτιωμένες: Γρήγορο infotainment, διαισθητικό και με ενσωμάτωση των εφαρμογών του αμερικανικού γίγαντα (Google Maps, Waze, YouTube…), εξαλείφει ακόμη και την ανάγκη να κάνεις mirroring το smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay.

Τίποτα το επαναστατικό λοιπόν, εκτός από μερικές λεπτομέρειες που δίνουν τον τόνο αποκλειστικότητας σε αυτή την έκδοση εξοπλισμού esprit Alpine. Μπλε μοκέτα που καλύπτει το δάπεδο και τα πατάκια, αλλά επενδύει και τις θήκες των θυρών. Το άλλο στοιχείο είναι η επένδυση σε χρώμα σχιστόλιθου στο ταμπλό. Διακόσμηση περισσότερο μοναδική παρά χαρούμενη ή ευχάριστη στην αφή. Και οι τρικολόρ ραφές σε επενδύσεις και τιμόνι. Κατά τα άλλα, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του σημαιοφόρου της Renault βρίσκονται στα εμπρός καθίσματα.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr