Το να πούμε πως η Ευρώπη δεν είναι προτεραιότητα για τη Subaru θα ήταν μάλλον επιεικές. Με ένα και μόνο ηλεκτρικό μοντέλο κι αυτό χάρη στην Toyota, και με μία περιορισμένη γκάμα (χωρίς Impreza), ο Ιάπωνας κατασκευαστής διήγε σαφώς καλύτερες εποχές στη Γηραιά Ήπειρο.
Αν προσθέσουμε δε, την «υποχρεωτική» τετρακίνηση, το κιβώτιο CVT και τον ατμοσφαιρικό κινητήρα μπόξερ, κι ο πιο αδαής κατανοεί πως το ευρωπαϊκό μέλλον της Subaru κρέμεται από μία κλωστή.
Το γεγονός ότι η εταιρεία επιμένει και παρουσιάζει μάλιστα την ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Subaru Forester έχει να κάνει κυρίως με τις μελλοντικές προοπτικές της. Τρία ακόμη ηλεκτρικά μοντέλα αναμένονται μέχρι το 2026 και τέσσερα επιπλέον έως το 2030 -επομένως θα ήταν παράλογο να αφήσει έκθετο τώρα το δίκτυο των αντιπροσώπων της. Υπό αυτή την έννοια, το νέο Forester λειτουργεί ως μια σφόδρα αναμενόμενη σανίδα σωτηρίας.
Η έκτη γενιά του πολυχρηστικού off-roader της Subaru παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles τον Νοέμβριο του 2023. Με την ευρωπαϊκή εκδοχή του μοντέλου, να ντεμπουτάρει στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου τον Οκτώβριο του 2024.
Οι αντιδράσεις στη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση ήταν θετικές, παρότι τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου Forester διατηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Η Subaru προφανώς δεν θέλησε να επέμβει καταλυτικά στο πιο «ιστορικό» μοντέλο της γκάμας της, αλλά το τροποποίησε επαρκώς έτσι ώστε να μπορούμε να μιλάμε για νέα γενιά. Παρόλα αυτά, αν το ξεψαχνίσεις, θα αντιληφθείς ότι ο σχεδιασμός του έχει πράγματι αναθεωρηθεί πλήρως, με πιο επιμηκυμένο στιλ.
Τα εμπρός φώτα με μαύρο φόντο συνδέονται με μια λωρίδα που διατρέχει τη μάσκα και τις Πλειάδες, τον λογότυπο της φίρμας. Τα φτερά έχουν επίσης φουσκώσει για να τονίσουν την εντύπωση του πλάτους. Στο πίσω μέρος, τα φώτα συνδέονται επίσης με μια λωρίδα η οποία, σε αντίθεση με το τρεντ της εποχής, δεν φωτίζεται.
Ακόμα και το προφίλ έχει αλλάξει, χάρη σε ένα νέο ζωνάρι-μαρσπιέ, αν και το μεταξόνιο απέμεινε αμετάβλητο στα 2,67 m. Με αυτά και με αυτά, το Forester κέρδισε τρεις πόντους σε μήκος, 1,3 cm σε πλάτος, διατηρώντας το ύψος του στα 1,73 m. Όσο για τις ζάντες, υπάρχουν 18άρες στα τρία πρώτα επίπεδα εξοπλισμού και 19″ στο κορυφαίο επίπεδο, Premium. Και φυσικά να μην παραλείψουμε να αναφερθούμε στην πολύ γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος (22 cm), που του επιτρέπει να αντιμετωπίζει απαιτητικές προκλήσεις.
Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με την αμερικανική έκδοση εντοπίζεται κάτω από το καπό: Αντί λοιπόν για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2,5 λίτρων, στην Ευρώπη η Subaru γέμισε το μηχανοστάσιο με τον γνωστό μας 2.0 e-Boxer -ελαφρώς προσαρμοσμένο έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς CO₂. Ένα μοτέρ οριζόντιας διάταξης με ήπια υβριδική τεχνολογία κι έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα (16,7 PS και 66 Nm) ενσωματωμένο στο κιβώτιο CVT, για μείωση της κατανάλωσης και βελτίωση της επιτάχυνσης.
To μοτεράκι αυτό αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,57 kWh, η οποία επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση και επιτρέπει ακόμη και πολύ περιστασιακή ηλεκτρική πρόωση. Σύμφωνα με τη Subaru, αυτό είναι το πρώτο σύστημα του είδους στην αγορά, αλλά αυτό δεν είναι ακριβές. Οι ήπια υβριδικοί κινητήρες του Ομίλου Stellantis προσφέρουν ήδη αυτό το χαρακτηριστικό και μάλιστα με πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.
Όπως και στο Crosstrek λοιπόν, η ισχύς μειώθηκε από 150 σε 136 ίππους για λόγους εκπομπών. Το detuning αυτό προφανώς κι είχε συνέπεια την άμβλυνση των επιδόσεων. Κατά συνέπεια, το Forester χρειάζεται πλέον 12,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h αντί για 11,8 δευτερόλεπτα που χρειαζόταν στο προηγούμενο μοντέλο. Που φυσικά όπως θα αναλύσουμε παρακάτω, ελάχιστα ενδιαφέρει τον δυνητικό καταναλωτή που θα επιλέξει το Forester. Γι’ αυτόν, σημαντικότερο είναι ότι η ικανότητα ρυμούλκησης των 1.870 κιλών παρέμεινε αμετάβλητη.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr