
Η ιαπωνική φίρμα θα μπορούσε εδώ και χρόνια να εξοπλίσει το Toyota Aygo X με ένα απλό σύστημα mild hybrid και να προσθέσει έτσι ακόμη ένα «υβριδικό» στην γκάμα της.
Όμως μια τέτοια κίνηση δεν θα ταίριαζε στη φιλοσοφία της. Οι Ιάπωνες δεν υιοθετούν ημίμετρα και η προσέγγισή τους στην υβριδική τεχνολογία ήταν πάντα ξεκάθαρη: Υβριδικό σημαίνει και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, έστω και για λίγα χιλιόμετρα.
Έτσι, το εξηλεκτρισμένο Aygo X έρχεται στην αγορά χωρίς συμβιβασμούς, με το πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό αποδοτικότητας και πρακτικότητας. Που όπως μας έδειξε η πρώτη μας επαφή στο Βερολίνο με αυτοκίνητα προ-παραγωγής, λίγο πριν ξεκινήσει επίσημα η κατασκευή τους, δεν συναντάται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο πόλης.
Σχεδιασμένο στην Ευρώπη και με την κατασκευή του να γίνεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τσεχία, το νέο Toyota Aygo X διατηρεί τη «crossover» εμφάνιση που υιοθέτησε το 2022 με την τρέχουσα γενιά του. Σχεδιαστική επιλογή που αποδείχθηκε απολύτως επιτυχημένη: Μέσα σε τρία χρόνια ξεπέρασε τις 210.000 πωλήσεις, κερδίζοντας οδηγούς που αναζητούσαν κάτι ευέλικτο αλλά και πιο στιλάτο από τα κλασικά αυτοκίνητα πόλης.
Με την ευκαιρία της ενσωμάτωσης του υβριδικού συστήματος, το Aygo X δέχθηκε κι ένα διακριτικό φρεσκάρισμα, κυρίως στο εμπρός μέρος, με αισθητικές αλλά και λειτουργικές επεμβάσεις έτσι ώστε να χωρέσουν τα νέα μηχανικά μέρη. Παρά την προσθήκη ηλεκτροκινητήρων και μπαταριών, η Toyota διατήρησε αναλλοίωτο το μεταξόνιο στα 2,43 m και τον χώρο αποσκευών στα 231 lt, αυξάνοντας μόνο τον εμπρός πρόβολο κατά 7,6 cm για να χωρέσει το νέο σύνολο κίνησης.
Το ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος συνοδεύεται από νέα μάσκα, ανασχεδιασμένες φωτιστικές μονάδες και μεγαλύτερο καπό που ενισχύουν την πιο δυναμική οπτική ταυτότητα. Το facelift ολοκληρώνεται με ζάντες 17 ή 18 ιντσών και νέες χρωματικές επιλογές, με τη διχρωμία του αμαξώματος να εξακολουθεί να αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του Aygo X.
Επίσης, για πρώτη φορά το Aygo X θα διατίθεται και σε έκδοση GR Sport. Η συγκεκριμένη εκδοχή ξεχωρίζει με ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση και τιμόνι, αλλά και αποκλειστικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Η μάσκα έχει μοτίβο «G», οι ζάντες έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την έκδοση, με τη διχρωμία με τη χαρακτηριστική μαύρη οροφή να δημιουργεί μια έντονα σπορτίβ εμφάνιση. Προσφέρεται σε τρεις αποχρώσεις -Mustard, White Pearl και Storm Grey- που τονίζουν περαιτέρω τον δυναμικό χαρακτήρα του. Ενώ στο εσωτερικό, μαύρες και γκρι λεπτομέρειες, μαζί με κεντημένους λογότυπους «GR», υπογραμμίζουν την ιδιαίτερη ταυτότητα της έκδοσης.
Στην καμπίνα του Aygo X HEV, ανεξαρτήτως έκδοσης, οι αλλαγές είναι μετρημένες αλλά ουσιαστικές. Ο πίνακας οργάνων πλέον διαθέτει ψηφιακή οθόνη 7″, τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν ανασχεδιαστεί και στάνταρ είναι δύο θύρες USB-C, ηλεκτρικό χειρόφρενο, με αναβαθμισμένα υλικά να ενισχύουν την αίσθηση ποιότητας.
Σε πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού προσφέρονται επιπλέον δυνατότητες, όπως ασύρματη φόρτιση, ψηφιακό κλειδί και τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoeX. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί και στη βιωσιμότητα. Το νέο υλικό SakuraTouch για τα καθίσματα αποτελείται από ανακυκλωμένο PET και φυτικής προέλευσης PVC, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμα CO₂ σε σύγκριση με το παραδοσιακό δέρμα.
Η Toyota έχει δώσει παράλληλα μεγάλη έμφαση στην ηχομόνωση. Υλικά μείωσης θορύβων τοποθετήθηκαν στο ταμπλό, στο καπό, στο δάπεδο και στην εξάτμιση. Υιοθετήθηκαν δε, παχύτερα τζάμια και πρόσθετα ηχομονωτικά στρώματα σε μια προσπάθεια να μειωθούν κι άλλο οι εξωτερικοί θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα, ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr