Δεν είναι εύκολο να βρίσκεσαι σταθερά στην κορυφή της κατηγορίας των σουπερμίνι. Κι όμως, η ιαπωνική φίρμα το έχει πετύχει εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες και τέσσερις γενιές με το Toyota Yaris.
Ακόμα δυσκολότερο ωστόσο, είναι να το πετυχαίνεις με έναν τρόπο που δικαιώνει όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και την οδηγική εμπειρία. Και στην τελευταία του εκδοχή, το ιαπωνικό μικρό τα καταφέρνει καλύτερα από ποτέ, ειδικά στην ισχυρότερη έκδοσή του με τους 130 ίππους που δοκιμάζουμε εδώ για πρώτη φορά.
Σε σχέση με την υβριδική έκδοση των 116 ίππων, το 130άρι Yaris Hybrid δεν φέρνει απλώς +14 άλογα στην ονομαστική ισχύ. Στον δρόμο δείχνει ξεκάθαρα πιο ζωηρό και πιο πρόθυμο να κινηθεί σε ταχύτερο ρυθμό. Ο ηλεκτροκινητήρας πλέον αποδίδει 84 PS αντί για 80, ενώ ο θερμικός των 1,5 λίτρων παραμένει στους 92 PS.
Συνδυαστικά, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα φτάνει στους 130 ίππους, με αισθητή διαφορά στις επιταχύνσεις, τόσο εν κινήσει όσο και από στάση, όπου το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2” αντί για τα 9,7” που θέλει η μικρότερη έκδοση με τα 116 άλογα.
Το κιβώτιο συνεχίζει να είναι το e-CVT με τη χαρακτηριστική του χροιά όταν πιέζεις, όμως η Toyota έχει δουλέψει κι άλλο στον περιορισμό του θορύβου κατά την πλήρη επιτάχυνση. Έτσι, ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα έχει μειωθεί αισθητά πλέον, ακόμα και με φουλ γκάζι.
Παράλληλα, το αναβαθμισμένο επικυκλικό σύστημα μετάδοσης μειώνει αισθητά το φαινόμενο μίξερ, επιτρέποντας πιο ομοιογενείς και σβέλτες επιταχύνσεις, ακόμα και όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Το αποτέλεσμα είναι πιο ζωηρή συνολική αίσθηση που συμβαδίζει πλήρως με τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η Toyota.
Ωστόσο, οι ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις δεν έχουν αλλοιώσει τον χαρακτήρα του Yaris που παραμένει ένα πολιτισμένο και φιλικό στις καθημερινές μετακινήσεις σουπερμίνι, με έμφαση στην άνεση και την οικονομία. Στο αστικό περιβάλλον, το αυτοκίνητο κινείται περισσότερο ηλεκτρικά απ’ όσο περιμένεις και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα αποδεικνύεται ανεκτίμητη, όχι μόνο στην οικονομία καυσίμου αλλά και στη γενικότερη αίσθηση ευκολίας και αμεσότητας.
Μιλώντας για οικονομία, η ισχυρότερη έκδοση του Yaris Hybrid συνεχίζει την παράδοση του μοντέλου ως σημείου αναφοράς στον τομέα αυτό. Σε πραγματικές συνθήκες μετρήσαμε μέση τιμή μόλις 4,6 lt/100 km, ενώ με εκπομπές 95-96 g CO₂/km, αξίζει να σημειώσουμε ότι απαλλάσσεται φυσικά από τέλη κυκλοφορίας.
Μέσα στην πόλη, με σωστή εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος δεν είναι δύσκολο να δεις τιμή κάτω από τα 4 lt/100 km. Ενώ ακόμα και στο ταξίδι, με ταχύτητες κοντά στα 120-130 km/h, η κατανάλωση παραμένει εντυπωσιακά χαμηλή, πέφτοντας συχνά κάτω από τα 6 lt/100 km.
Πέρα από οικονομικό, το 130άρι Yaris είναι ένα ευχάριστο οδηγικά και ευέλικτο αυτοκίνητο, απόρροια των μαζεμένων διαστάσεών του. Και από τα λίγα μοντέλα που το συνολικό μήκος παραμένει κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Το τιμόνι έχει φυσική αίσθηση και είναι ακριβές, επιτρέποντάς σου να χαράσσεις με αυτοπεποίθηση πορεία σε δρόμους με στροφές.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr