Ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα -ο τερματισμός της πώλησης νέων αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035– αποτελεί πλέον αντικείμενο αμφισβήτησης, κυρίως λόγω πολιτικών πιέσεων και γεωπολιτικών αναταράξεων. 

Όμως, σύμφωνα με νέα μελέτη της περιβαλλοντικής οργάνωσης Transport & Environment (T&E), ενδεχόμενη υπαναχώρηση από τον στόχο αυτό θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Όπως αναφέρει η έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη (8/7), η Ευρώπη θα μπορούσε να ανακτήσει τα επίπεδα παραγωγής που είχε μετά την οικονομική κρίση του 2008 -δηλαδή περίπου 16,8 εκατ. οχήματα ετησίως- εφόσον διατηρηθεί ο στόχος του 2035 και εφαρμοστούν παράλληλα βιομηχανικές πολιτικές στήριξης για την ενίσχυση της μετάβασης. Η T&E εκτιμά ότι αν η ΕΕ παραμείνει προσηλωμένη στον σχεδιασμό της, η συνολική συμβολή της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ευρωπαϊκή οικονομία θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 11% έως το 2035.