Η FIAT προχωρά σε μια ριζική ανανέωση της γκάμας της, ξεκινώντας με ολοκαίνουργιες εκδόσεις των FIAT 500 και Panda, που θα αποτελέσουν τη βάση για μια δυναμική επέκταση της εταιρείας πέρα από τα μικρά αυτοκίνητα.
Στόχος της ιταλικής μάρκας είναι να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη πενταετία.
Η FIAT, μετά από μια δύσκολη δεκαετία λόγω αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας που περιόρισαν την ανανέωση των μοντέλων της στην Ευρώπη, επανέρχεται δυναμικά. Ως μέλος του ομίλου Stellantis, η εταιρεία αποκτά πλέον πρόσβαση σε προηγμένες πλατφόρμες που της επιτρέπουν να αναπτύξει νέες γενιές μοντέλων με ηλεκτρικά και υβριδικά σύνολα κίνησης.
Δύο νέα μοντέλα της κατηγορίας C, που παρουσιάστηκαν ως πρωτότυπα το 2024, θα προστεθούν στις ανανεωμένες εκδόσεις των 500 και Panda, καθώς και στις πρόσφατες αφίξεις των 600 και Grande Panda. Όλα αυτά τα μοντέλα έχουν ήδη επιβεβαιωθεί για παραγωγή.
Νέα Fiat Panda και 500
Τα Panda και 500 έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη στρατηγική της FIAT στην Ευρώπη. Ωστόσο, και τα δύο μοντέλα παρέμειναν για μεγάλο διάστημα στην αγορά χωρίς ριζικές αναβαθμίσεις.
Το 500 Hybrid αποσύρθηκε το 2023, αφήνοντας το 500e –την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή που λανσαρίστηκε το 2020– να συνεχίσει την πορεία του.
Το Panda, γνωστό εσωτερικά ως «Pandina», θα συνεχίσει να παράγεται σε ορισμένες αγορές μέχρι το 2030, με συνεχείς βελτιώσεις.
Οι αντικαταστάτες των 500 και Panda θα λανσαριστούν σε mild-hybrid και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, βασισμένες στην αρχιτεκτονική STLA City της Stellantis. Αυτή η πλατφόρμα, που πρωτοεμφανίστηκε στο 500e ως αποκλειστικά ηλεκτρική, αναδιαμορφώνεται ώστε να υποστηρίζει και υβριδικά συστήματα κίνησης.
Το νέο 500 Hybrid θα επιστρέψει στα τέλη του 2025, ενώ τόσο η υβριδική όσο και η ηλεκτρική έκδοση του 500 θα αντικατασταθούν το 2029. Το νέο Panda θα ακολουθήσει το 2030, παραγόμενο στο εργοστάσιο του Pomigliano στην Ιταλία.
Η σχεδιαστική εξέλιξη του 500 θα είναι διακριτική, ενώ το νέο Panda θα αποκτήσει αισθητική που θα θυμίζει περισσότερο το αρχικό μοντέλο της δεκαετίας του ’80, σύμφωνα με τον CEO της FIAT, Olivier François. Η σχέση του με το Grande Panda θα είναι εμφανής, αν και δεν θα αποτελεί απλώς μια μικρότερη εκδοχή του.
Διεύρυνση με μεγαλύτερα μοντέλα
Τον Φεβρουάριο του 2024, πριν από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η FIAT παρουσίασε πέντε πρωτότυπα, δείχνοντας το μέλλον της γκάμας της.
Το πρωτότυπο City Car εξελίχθηκε στο Grande Panda, ενώ το Pick-up προαναγγέλλει τον διάδοχο του Strada. Παράλληλα, παρουσιάστηκε και ένα πρωτότυπο camper van.