Όλο και περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες διατυμπανίζουν πλέον την προσήλωσή τους στη θερμική τεχνολογία. Κι ενώ μέχρι πρόσφατα ανακοίνωναν συγκεκριμένες ημερομηνίες πλήρους εξηλεκτρισμού, τώρα σπεύδουν να ανασκευάσουν. Στην αλλαγή πορείας ίσως χρειαστούν κάμποση βοήθεια από την Horse.
Πρόκειται για την κοινοπραξία της κινεζικής Geely και της γαλλικής Renault. Η Horse δεν μας είναι άγνωστη. Έχει αναλάβει σημαντικά project το τελευταίο διάστημα. Τον δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα που θα φοράει η νέα Mercedes-Benz CLA.
Αλλά και τον βενζινοκινητήρα των 1,3 lt αντικαθιστά τον Ford Sigma στα αγωνιστικά Caterham. Και τώρα ήρθε η ώρα της επίσημης παρουσίασης για το μοτέρ που πρωτοδημοσιεύσαμε τον περασμένο Απρίλιο.
Ονομάζεται Horse C15 και θα έχει EREV διάταξη. Δηλαδή θα λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία και εξαλείφοντας κάθε άγχος αυτονομίας. Οι διαστάσεις του «δεν είναι μεγαλύτερες από έναν χαρτοφύλακα», σύμφωνα με τα λόγια των τεχνικών της εταιρείας
Στην ατμοσφαιρική του έκδοση, οι διαστάσεις του είναι λιλιπούτειες: 500 Χ 550 Χ 275 mm. Εντάξει, είναι μπόλικες για χαρτοφύλακας, αλλά πολύ συμπαγείς για ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποτελείται από 4κύλινδρο 1,5 lt, ινβέρτερ και σύστημα ψύξης. Μπορεί να εγκατασταθεί εγκάρσια ή κατά μήκος.
Το C15 θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να μετατρέψει μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά μοντέλα σε EREV εν μία νυκτί -που λέει ο λόγος. Κάτι ευεργετικό για κατασκευαστές που βλέπουν τις χαμηλές BEV πωλήσεις των μοντέλων τους και θέλουν χρόνο για να εξελίξουν ως υβριδικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το FIAT 500e, που αρχικά σχεδιάστηκε ως αποκλειστικά ηλεκτρικό. Αλλά ένεκα της χαμηλής ζήτησης, ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να προσφέρει κι ως υβριδικό. Κάτι που σύμφωνα με τα επίσημα χείλη, θα απαιτήσει τουλάχιστον 18μηνη προσαρμογή.
Η Horse λέει ότι το C15 σχεδιάστηκε για να πληροί τους κανονισμούς ρύπων Euro 7. Παράγει έως 95 ίππους σε ατμοσφαιρική μορφή, η οποία έχει σχεδιαστεί για οχήματα κατηγορίας B και C.
Για μεγαλύτερα μοντέλα, υπάρχει ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που προσφέρει έως 163 ίππους. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι ο κινητήρας είναι ικανός να λειτουργεί με βενζίνη, αιθανόλη και μεθανόλη, καθώς και με συνθετικά καύσιμα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Horse Powertrain, Matias Giannini, δήλωσε: «Τα EREV είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία κινητήρων σε πολλές παγκόσμιες αγορές. Η λύση μας προσφέρει στους OEM κατασκευαστές έναν απλό και οικονομικό τρόπο να προσαρμόσουν τις BEV πλατφόρμες τους σε EREV».