
Η Volvo αλλάζει πορεία και ανακοινώνει ότι οι κινητήρες βενζίνης θα παραμείνουν στα μοντέλα της μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030.
Η απόφαση αυτή ανατρέπει το αρχικό της πλάνο για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030, όπως είχε ανακοινώσει στις αρχές της δεκαετίας ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Χόκαν Σάμιουελσον.
Όπως δήλωσε ο ίδιος, η εταιρεία χρειάζεται μια δεύτερη γενιά Plug-in Hybrid οχημάτων, που θα καλύψει την περίοδο έως το τέλος της δεκαετίας, ενώ οι θερμικοί κινητήρες δεν μπορούν να καταργηθούν άμεσα.
Η στρατηγική της Volvo επικεντρώνεται πλέον σε Plug-in υβριδικά μοντέλα και ηλεκτροκίνητα με θερμικό κινητήρα μόνο ως γεννήτρια «range extender» για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Η αλλαγή κατεύθυνσης έρχεται μετά τη μείωση πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, που το πρώτο εννιάμηνο του 2025 υποχώρησαν κατά 21% σε σχέση με πέρυσι.
Αντίθετα, οι πωλήσεις των Plug-in υβριδικών μειώθηκαν μόλις κατά 1%, αριθμός που θεωρείται διαχειρίσιμος από τα στελέχη της Volvo.
Η απόφαση αντικατοπτρίζει δύο βασικές παραδοχές: πρώτον, ότι η τεχνολογία φόρτισης, οι υποδομές και η αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων δεν αναπτύσσονται με τον προβλεπόμενο ρυθμό, και δεύτερον, ότι οι αγορές διαφέρουν σημαντικά γεωγραφικά.
Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, η μετάβαση είναι ταχύτερη, ενώ σε άλλες περιοχές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, προχωρά πιο αργά.
Η Volvo υιοθετεί πλέον πιο ρεαλιστική επιχειρηματική στρατηγική, παρατείνοντας τη χρήση των κινητήρων βενζίνης για τουλάχιστον μία δεκαετία και προσαρμόζοντας το μεσοπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο στις πραγματικές συνθήκες της αγοράς.