
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία, το πολυπληθέστερο κράτος στον κόσμο, προχωρά πιο αργά από ό,τι ανέμεναν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής. Όμως το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας πιστεύει πλέον ότι μπορεί να πιέσει για την επιτάχυνση της αλλαγής.
Οι δικαστές παρότρυναν την κυβέρνηση να εξετάσει το ενδεχόμενο σταδιακής κατάργησης των πολυτελών αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, υποστηρίζοντας ότι μια στοχευμένη προσέγγιση θα μπορούσε να προωθήσει την καθαρότερη κινητικότητα χωρίς να διαταράξει την ευρύτερη αγορά.
Το δικαστήριο υποδηλώνει ότι η απόσυρση των πολυτελών και premium θερμικών μοντέλων -συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των PHEV- θα μπορούσε να λειτουργήσει ως δοκιμαστική περίοδος για μια «σταδιακή μετάβαση» προς την ηλεκτρική κινητικότητα.
Οι επικριτές της πρότασης επισημαίνουν ότι τα πολυτελή μοντέλα αποτελούν ένα μικρό μόλις κλάσμα του αυτοκινητιστικού τοπίου της χώρας, υποστηρίζοντας ότι η προτεινόμενη απαγόρευση θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στις εθνικές εκπομπές ρύπων.
Άλλοι προτείνουν ότι τα διαθέσιμα κονδύλια θα έπρεπε να κατευθυνθούν στην απόσυρση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, που αποτελούν πολύ μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης.
Ακόμα κι έτσι, το δικαστήριο υποστηρίζει ότι η απαίτηση για 100% ηλεκτρικά θα έστελνε ένα σαφές μήνυμα, χωρίς να βλάψει την προσιτή τιμή για τις μάζες ή να διαταράξει την αγορά νέων αυτοκινήτων της χώρας.
Πολυτελείς μάρκες όπως η Mercedes-Benz και η BMW διαθέτουν ήδη σημαντικές γκάμες μοντέλων μηδενικών εκπομπών, ωστόσο η απαγόρευση των θερμικών αναπόφευκτα θα αναδιαμορφώσει τις δραστηριότητές τους στην Ινδία, με πιθανές επιπτώσεις στην τοπική απασχόληση και στις επενδύσεις σε προμηθευτές.
Προς το παρόν, η ιδέα παραμένει μια πρόταση χωρίς συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Ωστόσο, το Ανώτατο Δικαστήριο ζήτησε από την κυβέρνηση να επανεξετάσει το εθνικό σχέδιο για την ηλεκτρική κινητικότητα, με μια ακόμη ακρόαση να έχει προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο.