Το νέο Ineos Grenadier Trialmaster X Letech, που συνεχίζει να κατασκευάζεται στη Γαλλία, γίνεται το πρώτο όχημα ευρείας παραγωγής που προσφέρει εργοστασιακά τη λύση των portal axle.

Πρόκειται για μια τεχνολογία που συναντάμε σε ακραία μοντέλα off-road, όπως οι Mercedes-Benz G500 4×4²G 63 6×6 και φυσικά τα Unimog, που είναι διαβόητα για την ασυναγώνιστη τους απόσταση από το έδαφος και τη δυνατότητα κίνησης σε ανώμαλο τερέν. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ένας portal axle μεταδίδει τη ροπή στους τροχούς μέσω μειωτήρα στην πλήμνη -και όχι απευθείας από το διαφορικό, επιτρέποντας έτσι ψηλότερο διαφορικό και σημαντική αύξηση της απόστασης από το έδαφος, χωρίς να επηρεάζεται η τελική σχέση μετάδοσης.

Η μετατροπή υπογράφεται από τη γερμανική Letech, ειδική σε συστήματα ανάρτησης βαρέως τύπου. Είναι διαθέσιμη τόσο στο κλειστό Grenadier όσο και στο pick-up Quartermaster , ανεξαρτήτως αν φοράει τον 6κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ.

Χάρη στους άξονες πλήμνης, η απόσταση από το έδαφος εκτοξεύεται από τα 18,6 cm στους εντυπωσιακούς 45 πόντους, με τη δυνατότητα διάβασης υδάτινου κωλύματος να φτάνει το ένα μέτρο και πέντε εκατοστά! Μιλάμε για νούμερα που ξεπερνούν ακόμα και στρατιωτικά οχήματα.

Το βελτιωμένο/ενισχυμένο Grenadier θα προσφέρεται και στην ευρωπαϊκή αγορά, όμως με σαφώς αυξημένο κόστος: Η τιμή ξεκινά από τις 170.000 ευρώ, υπερδιπλάσια σε σχέση με το βασικό μοντέλο των 72.140 ευρώ.

Ωστόσο, με τέτοιο επίπεδο εξοπλισμού και δυνατοτήτων, πιθανότατα πρόκειται για το καλύτερο εργοστασιακό off-road όχημα στον κόσμο σήμερα. Και αν δεν είναι… πιθανότατα θα έχει σκαρφαλώσει κοντά στην κορυφή!
Δείτε το video στο drive.gr