
Η κατάργηση του ομοσπονδιακού φορολογικού κινήτρου ύψους $7.500 για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) από την 1η Οκτωβρίου 2025 προκαλεί έντονη ανησυχία στους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, δήλωσε ότι δεν θα τον εξέπληττε αν οι πωλήσεις EV μειωθούν στο 5% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ τον επόμενο μήνα, από περίπου 10-12% τον Σεπτέμβριο.
Ο Christian Meunier, πρόεδρος της Nissan Americas, χαρακτήρισε τον Οκτώβριο ως τον χειρότερο μήνα για την αγορά EV στην ιστορία των ΗΠΑ, προειδοποιώντας για «σφοδρό ανταγωνισμό» λόγω υπερπροσφοράς αυτοκινήτων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανταποκρίνονται με διάφορες στρατηγικές. Η Ford και η General Motors (GM) εφαρμόζουν προγράμματα που επιτρέπουν στους αντιπροσώπους να ενσωματώσουν το φορολογικό κίνητρο στους όρους μίσθωσης για αρκετούς μήνες ακόμη. Η Hyundai προσφέρει εκπτώσεις έως και $9.800 σε μοντέλα όπως το Ioniq 5.
Παρά τις προσπάθειες των κατασκευαστών, οι αντιπρόσωποι μειώνουν τις παραγγελίες EV λόγω αβεβαιότητας για τη ζήτηση των καταναλωτών. Ο Scott Kunes, Διευθύνων Σύμβουλος μιας αντιπροσωπείας στις μεσοδυτικές ΗΠΑ, δήλωσε ότι η ομάδα του θα παραλάβει λιγότερα EV από τους κατασκευαστές στο άμεσο μέλλον, περιμένοντας να δει πώς θα εξελιχθεί η ζήτηση των καταναλωτών.
Η κατάσταση αυτή θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων που έχουν γίνει για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών στις ΗΠΑ. Ο Farley δήλωσε ότι η αγορά EV στις ΗΠΑ θα είναι «πολύ μικρότερη» απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί αρχικά, θέτοντας σε αμφιβολία τους στόχους της Ford για παραγωγή 2 εκατομμυρίων EV ετησίως έως το 2026.
Η κατάργηση του φορολογικού κινήτρου αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά EV στις ΗΠΑ, με τους κατασκευαστές να προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα νέο τοπίο χωρίς κυβερνητικά κίνητρα.