Το Kia Seltos αποτελεί ένα από τα πιο καλοπουλημένα SUV της Kia στις μεγαλύτερες αγορές της, πίσω μόνο από το Sportage.

Αυτή ακριβώς τη δυναμική θέλουν να εκμεταλλευτεί η Kia, που αποφάσισε να φέρει τη δεύτερη γενιά του Seltos στην Ευρώπη προκειμένου να διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα των SUV τους. Ουσιαστικά, αντικαθιστά το Niro και τοποθετείται ανάμεσα στο Stonic και το Sportage.

Οπτικά, το Seltos είναι ένα μοντέλο που δεν περνά απαρατήρητο. Υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United της Kia που έχουμε δει σε όλα τα μοντέλα της Kia: Από το μικρότερο Picanto έως το EV9. To εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα επιθετικό, με τα λεπτά LED ημέρας ακροβολισμένα στον προφυλακτήρα να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Τα κύρια φώτα είναι ενσωματωμένα στην φαρδύτερη μάσκα, η οποία συνδυάζεται με μια ανασχεδιασμένη προστατευτική ποδιά σε απόχρωση Satin Silve.

Το προφίλ αντλεί έμπνευση από το EV5 και χαρακτηρίζεται από τους μυώδεις θόλους, την «αιωρούμενη» γραμμή οροφής, τις τετραγωνισμένες γραμμές και τις καθαρές επιφάνειες προσφέρουν περισσότερη ένταση στο σύνολο και αποπνέουν αυτοπεποίθηση και δυναμισμό. Όμορφη λεπτομέρεια και οι χειρολαβές που βυθίζονται προς τα μέσα όταν κλειδώνουν, όχι μόνο για να δώσουν μια πιο «καθαρή» επιφάνεια στη συνολική εμφάνιση αλλά και για καλύτερη ροή του αέρα.

Η στιβαρή εικόνα του Kia Seltos ολοκληρώνεται με το κάθετο πίσω μέρος, την όμορφη αεροτομή οροφής και τα λεπτά πίσω φώτα που εκτείνονται μέχρι τον λογότυπο Kia (αναγράφεται ολογράφως) στο κέντρο του πορτμπαγκάζ. Συνολικά, το κορεατικό μοντέλο ακολουθεί μια καθαροαίμη SUV αισθητική, που η αλήθεια είναι πως λείπει από την κατηγορία των κόμπακτ SUV. Συνθήκη που το καθιστά αυτομάτως ξεχωριστό.

Εκτός από τη βασική έκδοση, το νέο Kia Seltos θα προσφέρεται σε δύο ακόμα διαμορφώσεις. Την GT-Line που προσδίδει μια πιο σπορτίβ νότα και τη πιο σκληροτράχηλη X-Line. Διευρυμένη είναι και η χρωματική παλέτα με τρεις νέες: Iceberg Green, Gravity Gray και Matte Magma Red.

Ως προς τις διαστάσεις, είναι 4,5 πόντους μεγαλύτερο από την πρώτη γενιά, φτάνοντας πλέον τα 4,43 m. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, είναι μόλις ένα πόντο μεγαλύτερο από το Niro και ακριβώς ίδιο με το MG ZS Max Hybrid+ που θα αποτελέσει έναν από τους βασικότερους ανταγωνιστές του. Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο, στα 2,69 m.

Οι εξωτερικές διαστάσεις επικαθορίζουν την άνεση της καμπίνας, η οποία θα φιλοξενήσει σύμφωνα με την Kia με άνετα ακόμα και πέντε ενήλικους σε πολύωρα ταξίδια χάρη στον αέρα που προσφέρει για τα γόνατα και το κεφάλι. Στην συνολική αίσθηση ευρυχωρίας συμβάλλουν και τα καθίσματα που έχουν εξελιχθεί για να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεση σε όλους τους επιβάτες. Στο άνω άκρο της κατηγορίας κινείται και πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 536 lt (103 lt περισσότερα σε σχέση με την πρώτη γενιά).

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό του είναι όσο σύγχρονο και ψηφιακό περιμένεις από ένα μοντέλο της κορεατικής φίρμας. Η οριζόντια γραμμή ενισχύει την άνεση και την οπτική καθαρότητα της καμπίνας. Από την οποία δεν λείπουν επενδύσεις από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Τις εντυπώσεις κερδίσει το ψηφιακό πάνελ με τις τρεις οθόνες που έχουμε δει και στο EV3. Πίσω από το τιμόνι παίρνει θέση ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3”. Ίδιου μεγέθους είναι και η κεντρική οθόνη του infotainment. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως το νέο Seltos ενσωματώσει ψηφιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη από το ChatGPT, υποστηρίζει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και over-the-air ενημερώσεις. Ανάμεσα στον πίνακα οργάνων και το infotainment βρίσκεται η τρίτη οθόνη, 5” που είναι υπεύθυνη για τον χειρισμό του κλιματισμού. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος μιας και μεταξύ άλλων μπορεί να περιλαμβάνουν πανοραμική ηλιοροφή, head-up display, premium ηχοσυστήματα της Harman Kardon ή της Bose, και ambient φωτισμό 64 χρωμάτων.
Περισσότερα στη συνέχεια, μαζί με το video στο drive.gr