
Η Kia έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την παραγωγή των EV4 και EV2 στην Ευρώπη. Μια οπισθοδρόμηση στον στόχο του 2035 θα ήταν καταστροφική, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της νοτιοκορεατικής μάρκας.
Ενώ πολλοί ευρωπαίοι κατασκευαστές πιέζουν για χαλάρωση του χρονοδιαγράμματος στην ηλεκτροκίνηση, η Kia τοποθετείται αντίθετα. Η εταιρεία δήλωσε ότι μια ανατροπή της απαγόρευσης στην πώληση θερμικών αυτοκινήτων από το 2035 θα υπονόμευε τις ήδη δρομολογημένες επενδύσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο Marc Hedrich, διευθύνων σύμβουλος της Kia Europe, το υπενθύμισε κατά την έναρξη της παραγωγής του EV4 στο εργοστάσιο της Zilina, στη Σλοβακία: «Έχουμε μια καταιγίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έρχεται, και αν ξαφνικά σταματούσαμε την εξέλιξή τους, θα μας κόστιζε μια περιουσία», δήλωσε. .
Η θέση της κορεατικής φίρμας έρχεται σε αντίθεση με αυτήν του Ola Källenius, διευθύνοντος συμβούλου της Mercedes-Benz και επικεφαλής της ACEA (ευρωπαϊκό λόμπι του κλάδου). Πρόσφατα εξέφρασε τις ανησυχίες του για τον στόχο του 2035 και την πιεστική μετάβαση, εκτιμώντας ότι μπορεί να ζημιώσει τους Eυρωπαίους κατασκευαστές που ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Το θέμα θα βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων στις 12 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες, μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ηγετών της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις και περισσότερη σαφήνεια.