Όταν άρχισαν οι παραγγελίες για το Mazda MX-5 Spirit Racing Roadster 12R, η προγραμματισμένη παραγωγή είχε αποφασιστεί να περιοριστεί στις μόλις 200 μονάδες.
Ποιος θα περίμενε ότι οι αιτήσεις θα ξεπερνούσαν τις 9.500 άνθρωποι; Ο πλανήτης περίμενε 35 χρόνια για ένα εργοστασιακό Miata με 200 ίππους, οπότε η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού θα έπρεπε να είναι αναμενόμενη. Παρότι η νέα έκδοση πωλείται μόνο στην Ιαπωνία.
Συν ότι πρόκειται για το ντεμπούτο της Mazda Spirit Racing, του νέου τμήματος υψηλών επιδόσεων της μάρκας που αντικαθιστά τη MazdaSpeed.
Λογικά θα στραφούν στη δεύτερη έκδοση του Spirit Racing. Δεν ονομάζεται 12R και περιορίζεται στους 184 ίππους αντί για τους 200. Συνεχίζει να έχει 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μπλοκέ διαφορικό. Αλλά και τα ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ της Bilstein.
Το αμάξωμα του 12R ξεχωρίζει χάρη στην Aero Gray απόχρωση, η οποία κάνει όμορφη αντίθεση με τις σκούρες γκρι πινελιές στα αεροδυναμικά κομμάτια, όπως το μπροστινό σπόιλερ, τα πλαϊνά μαρσπιέ και η πίσω αεροτομή. Τα αυτοκόλλητα συμπληρώνουν την όλη εικόνα.
Τα δύο μοντέλα διαφέρουν και στο εσωτερικό της καμπίνας. Κάθε Roadster 12R διαθέτει μπάκετ καθίσματα επενδυμένα με Alcantara και ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων, ενώ η στάνταρ έκδοση διαθέτει ημί-μπάκετ καθίσματα και ζώνες τριών σημείων.
Η τιμολόγηση αντικατοπτρίζει τη διαφορά στα καλούδια, αλλά και τη συλλεκτικότητα. Η βασική έκδοση του MX-5 Spirit Racing ξεκινά από τα 29.700 ευρώ στην ιαπωνική αγορά και θα περιοριστεί σε 2.200 μονάδες. Οπότε και πάλι δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση.
Το σπανιότερο Roadster 12R των 200 τεμαχίων ξεκινά από τις 43.000 ευρώ.