Ξέραμε ότι η Mercedes-Benz CLA EV θα είναι ταξιδιάρα, αφού -ανάλογα με την έκδοση- η αυτονομία WLTP φτάνει έως τα 792 km. Και τώρα έρχεται να το επιβεβαιώσει και σε δοκιμή πραγματικών συνθηκών.
Στα χέρια του Edmunds, η ηλεκτρική CLA κατάφερε να διανύσει 434 μίλια, δηλαδή 698,5 km με μία φόρτιση. Έχουμε κατά καιρούς φιλοξενήσει τις μετρήσεις τους και, όπως σημειώνουν οι ίδιοι, η γερμανική μπερλίνα είναι το φθηνότερο μοντέλο που ξεπερνά τα 400 μίλια (644 km) αυτονομίας στην πραγματική ζωή.
Αξίζει όμως μια σημαντική διευκρίνιση: Η δοκιμή του Edmunds δεν αφορά αποκλειστικά οδήγηση σε εθνική οδό. Η οποία αποτελεί το χειρότερο δυνατό σενάριο κίνησης για ένα BEV.
Το πρωτόκολλο του αμερικανικού μέσου προβλέπει 60% αστική μετακίνηση και 40% αυτοκινητόδρομο, κάτι που συνήθως ευνοεί την αυτονομία των ηλεκτρικών.
Επιπλέον, οι δοκιμές πραγματοποιούνται στο ήπιο κλίμα της Νότιας Καλιφόρνιας, με σταθερή εσωτερική θερμοκρασία 21°C. Σε ψυχρότερες βορειοευρωπαϊκές συνθήκες, το αποτέλεσμα θα ήταν αναπόφευκτα χαμηλότερο. Παρ’ όλα αυτά, τα σχεδόν 700 km παραμένουν εξαιρετική επίδοση.
Το Edmunds δοκίμασε τη νέα CLA 250+ EV, η οποία διαθέτει μπαταρία NCM 85 kWh, έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Στην Ελλάδα ξεκινά από 59.900 ευρώ, ενώ η φόρτιση 10%–80% απαιτεί μόλις 16 λεπτά σε ταχυφορτιστή 320 kW. Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, μέσα σε 10 λεπτά μπορεί να «προσθέσει» έως 325 km αυτονομίας.
Και πώς συγκρίνεται με το Tesla Model 3 Long Range; Οι Αμερικανοί έχουν δοκιμάσει μόνο την τετρακίνητη έκδοση, η οποία πέτυχε 338 μίλια (544 km) πραγματικής αυτονομίας, με θεωρητικά 716 km κατά WLTP και τιμή 48.990 ευρώ.
Ωστόσο, ο άμεσος ανταγωνιστής της CLA 250+ είναι η πισωκίνητη έκδοση Premium, με θεωρητική αυτονομία 750 km και τιμή από 44.990 ευρώ.