
Το μεγάλο πρόβλημα της σημερινής γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι μπαταρίες. Βαριές, ακριβές, με περιορισμένη αυτονομία κι αργούς ρυθμούς φόρτισης. Οι μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης θα λύσουν πολλά από αυτά τα προβλήματα.
Κι η MG υπόσχεται να τις προσφέρει στο ευρύ κοινό μέσα στο 2025. Προειδοποιώντας τους αγοραστές «που ενδιαφέρονται να αγοράσουν μοντέλο με LFP μπαταρίες, να περιμένουν ολίγον τι για να αποκτήσουν τις ημί-στερεάς κατάστασης». Κι αν ανησυχούν ότι θα είναι ακριβές, η SAIC, μητρική της MG, καθησυχάζει το κοινό ότι θα είναι προσιτές. Προφανώς δεν τις περιμένουμε το πρώτο 6μηνο του νέου έτους, αλλά το δεύτερο.
Οι μπαταρίες ημί-στερεάς κατάστασης αποτελούν το ενδιάμεσο βήμα για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Υπάρχουν ήδη, άλλωστε η Nio τις χρησιμοποιεί στην μπερλίνα ET7 Ultra Long Range. Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο William Li, ιδρυτής της Nio, οδήγησε ένα ET7, εξοπλισμένο με την 150άρα μπαταρία. Διένυσε 1.044 km με μία μόνο φόρτιση με 3% χωρητικότητα μπαταρίας να απομένει.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής εκδήλωσης, ο William Li δήλωσε ότι αυτή η μπαταρία είχε δοκιμαστεί προηγουμένως σε μια διαδρομή από το Kunming στο Beihai, διανύοντας 1.145 km με μία φόρτιση. Αριθμό ρεκόρ για ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής.
Άρα; Ποια είναι η καινοτομία της MG; Έγκειται στο «προσιτόν» του θέματος. Η 150άρα ημί-στερεάς κατάστασης είναι τόσο ακριβή και βαριά και μη οικολογική, που η κινεζική εταιρεία τη διαθέτει αποκλειστικά προς ενοικίαση. Ώστε να χρησιμοποιείται μόνο από όσους τη χρειάζονται πραγματικά. Θυμίζουμε ότι έχει εγκαινιάσει σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών.
Οι κατασκευαστές διάγουν αγώνα δρόμου για το ποιος θα παρουσιάσει πρώτος τη νέα τεχνολογία σε τιμές που θα απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Δεν αμφιβάλλουμε ότι θα είναι κινεζική εταιρεία αυτή που θα τα καταφέρει, μένει να αποδειχθεί ποια.