Η FIAT για πολλούς ήταν απλώς μια εταιρεία που έβγαζε «φιατάκια». Άδικα! Διότι χρειάζεται να θυμηθούμε ότι η αξιοσέβαστη τορινέζικη φίρμα δεν έβαλε μόνο τον λαουτζίκο πάνω σε ρόδες με το Nuova 500 και 600

Αλλά στη δεκαετία του ’60 λανσάριζε κι αυτοκίνητα όπως το 124 Sport και Sport Spider, το 125, μέχρι και τη λιμουζίνα 130. Όμως, πίσω από αυτήν την εικόνα του λαϊκού «παντοπωλείου», η FIAT έκρυβε και μια άλλη πλευρά. Μια πλευρά με στιλ, φινέτσα, πειραματισμό -συχνά όχι από την ίδια, αλλά από ανθρώπους που έβλεπαν τις πλατφόρμες της ως καμβά για κάτι περισσότερο.

Ένας τέτοιος άνθρωπος ήταν κι ο Giovanni Moretti. Ίσως όχι τόσο γνωστός στο ελληνικό κοινό, τουλάχιστον όχι από τον χώρο του αυτοκινήτου. Το επίθετο «Moretti» άλλωστε, θα μπορούσε εύκολα να ανήκει σε κάποιον Μιλανέζο επιπλοποιό με ατελιέ στην Brera ή σε έναν υποδηματοποιό από το Varese -από εκείνους που επιμένουν να ράβουν στο χέρι, χωρίς να υποκύπτουν στη μαζική παραγωγή.