
Πέρασαν κιόλας περισσότερα από 30 χρόνια, από τότε που σταμάτησε η παραγωγή της Delta HF Integrale. Και τώρα η Lancia την αναβιώνει, με την είδηση να ανακοινώνεται στο πλαίσιο της παρουσίασης της Ypsilon Rally 6 HF Racing.
Του δεύτερου νέου αυτοκινήτου ράλι που λανσάρει η Lancia από τότε που επέστρεψε στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με την Ypsilon Rally 4 HF Racing τον περασμένο Οκτώβριο. Η Delta HF Integrale δεν είναι η μόνη καυτή έκδοση που επιβεβαίωσαν οι Ιταλοί, καθώς θα υπάρξει και Gamma HF Integrale.
Ο Όμιλος Stellantis επιχειρεί την επιστροφή της Lancia. Αφημένη για χρόνια σε στασιμότητα, η ιταλική εταιρεία πρόσφατα λάνσαρε τη νέα Ypsilon και σύντομα θα αναβιώσει τα ονόματα Gamma και Delta.
Το «HF» αποτελεί τα αρχικά των λέξεων «High Fidelity» και ήταν μια ετικέτα που χρησιμοποιούσε η Lancia σε μερικά από τα μοντέλα της υψηλών επιδόσεων, όπως στις Stratos και Delta Integrale. Με σήμα το ελεφαντάκι.
Το «HF Integrale» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Delta το 1988 σε μια εξελιγμένη έκδοση της Delta HF 4×4 που αγωνιζόταν σε αγώνες ράλι Group A εκείνη την εποχή. Η Integrale ήταν μια έκδοση homologation και έπαυσε το 1993 με την έκδοση Evo II περιορισμένης παραγωγής. Ο θρύλος της συνεχώς μεγαλώνει έκτοτε.
Η επόμενη Delta θα μπορούσε να είναι «αδελφοποιημένη» με το crossover Opel Mokka. Αφού πιθανότατα θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Stellantis, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει τόσο κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και πλήρως ηλεκτρική ενέργεια.
Η Lancia δεν έχει ανακοινώσει τι καύσιμο θα καταναλώνει η επόμενη Delta. Άραγε να φορέσει τον ηλεκτροκινητήρα των 280 ίππων που χρησιμοποιούν η Ypsilon HF, η Alfa Romeo Junior Veloce και το πρόσφατα ανακοινωθέν Peugeot E-208 GTi; Να βγει και ως υβριδική;
Η Lancia δεν κατασκεύασε ποτέ μια έκδοση υψηλών επιδόσεων της κλασικής πλέον Gamma, του πολυτελούς μοντέλου που κατασκευάζονταν από το 1976 έως το 1984. Αναμένεται να μοιράζεται μηχανικά μέρη με την DS N°8, τη νέα ναυαρχίδα της γαλλικής μάρκας πολυτελείας του Ομίλου.
Η αναγέννηση της Lancia δεν πάει καλά. Παρά τη νέα Ypsilon, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 73%. Αυτό έρχεται εν μέσω ευρύτερων προβλημάτων στον Stellantis, ο οποίος πρόσφατα διόρισε τον Antonio Filosa ως διευθύνοντα σύμβουλο για να αντικαταστήσει τον Carlos Tavares.