To Nissan Leaf αποτέλεσε ένα από τα πιο εμβληματικά και πρωτοποριακά ηλεκτρικά μοντέλα του 21ου αιώνα. Παρουσιάστηκε το 2010 ως ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και κατάφερε να ξεπεράσει τις 700.000 πωλήσεις παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με ορισμένες ξεπερασμένες τεχνολογίες -όπως το πρότυπο ταχείας φόρτισης CHAdeMO και η παθητική διαχείριση της θερμοκρασίας της μπαταρίας- άφησαν το μοντέλο πίσω. Το νέο Leaf 3 λοιπόν, ανατοποθετείται ριζικά. Με βάση το πρωτότυπο Chill-Out Concept, η νέα γενιά εγκαταλείπει τη μορφή της τυπικού κόμπακτ χάστμπακ για να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κόμπακτ SUV, πλήρως εναρμονισμένο με τις τάσεις της αγοράς.

Η νέα Nissan Leaf διαθέτει μήκος 4,35 m και μεταξόνιο 2,69 μέτρων -δηλαδή, είναι κατά 13 εκ. κοντύτερo από την απερχόμενη γενιά. Εντάσσεται δε, στην ίδια κατηγορία με μοντέλα όπως το Hyundai Kona και το Citroën ë-C4.

Όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής: Καλυμμένες ενώσεις αμαξώματος, αεροδυναμικοί καθρέφτες ειδικά σχεδιασμένοι για την Ευρώπη, ενεργές γρίλιες αέρα, καθώς και κάτω μέρος πλήρως καλυμμένο για καλύτερη ροή του αέρα.

Η «duck tail» στο πίσω μέρος, που παραπέμπει στο κλασικό Nissan 300 ZX, ενσωματώνει επίσης πρωτότυπα τρισδιάστατα φώτα με λεπτομέρειες όπως τα ιαπωνικά σύμβολα για το «Ni» και το «San» -δηλαδή 2 και 3. O συντελεστής οπισθέλκουσας (Cx) είναι 0,25, μία από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία, αν και η συνολική μετωπική επιφάνεια δεν έχει ανακοινωθεί προσώρας.

Παρά τις μικρότερες διαστάσεις, το Nissan Leaf 3 υπόσχεται βελτιωμένη χωροταξία. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 437 λίτρα (κατά VDA), τιμή που πλησιάζει ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας, το Škoda Elroq (470 lt). Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες, το πορτμπαγκάζ είναι ντυμένο με φιλικά υλικά και περιλαμβάνει διπλό πάτωμα, καθώς και κρυφό αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κύρια επιφάνεια.

Εκτός από την αναδιπλούμενη πλάτη 40:60, το νέο Leaf μπορεί πλέον να ρυμουλκήσει φορτίο έως 975 κιλά, ενώ η οροφή του μπορεί να υποστηρίξει 75 κιλά -σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές.

Οι κορυφαίες εκδόσεις εξοπλίζονται με ράγες οροφής και ηλεκτροχρωματική πανοραμική ηλιοροφή τύπου Solar Bay (όπως και στα Renault), κατασκευασμένη από τη Saint-Gobain.

Στο εσωτερικά έχουμε να κάνουμε με ένα μίνι Ariya σε ντιζάιν. Το Leaf 3 υιοθετεί οριζόντια διάταξη εμπνευσμένη από το μεγαλύτερο Nissan, δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και τεχνολογικής ωριμότητας. Το ταμπλό συνδυάζει φυσικά και ψηφιακά στοιχεία (phygital). Οι φυσικοί διακόπτες βρίσκονται στο τιμόνι και στο κέντρο, ενώ πιο πάνω βρίσκονται αισθητήριες επιφάνειες αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Δείτε το video στο drive.gr