
Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, το τελευταίο Nissan GT-R R35 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Και κάπως έτσι, ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα της εποχής μας, που αμφισβήτησε τα όρια και έβαλε σε δύσκολη θέση ακόμη και την ίδια την Porsche, περνά πλέον στην ιστορία.
Από το 2007 έως το 2025 κατασκευάστηκαν περίπου 48.000 μονάδες του R35, με δύο facelift και αρκετές εκδόσεις από τη Nismo. Στην καρδιά του βρισκόταν ο χειροποίητος 3.8 V6 twin-turbo, συναρμολογημένος στο χέρι από μια ομάδα μόλις εννέα μηχανικών. Η πρώτη του μορφή απέδιδε 480 ίππους και 588 Nm ροπής, με 0-100 km/h σε 3,5’’ και τελική 315 km/h. Στην κορυφαία έκδοση Nismo, η ισχύς έφτανε τους 600 ίππους και 652 Nm, ενώ οι δυνατότητες βελτίωσης του κινητήρα έγιναν θρύλος: βελτιωτές έβγαζαν από αυτόν ακόμη και 2.000 ίππους.
Η τελευταία αναβάθμιση παρουσιάστηκε το 2023, με τα βιβλία παραγγελιών στην Ιαπωνία να κλείνουν ήδη τον Φεβρουάριο του 2025. Όμως η κληρονομιά είχε ήδη χτιστεί. Το 2007, το R35 συγκλόνισε τον κόσμο όταν η Nissan ανακοίνωσε χρόνο 7:38 στο Nürburgring, ξεπερνώντας τον Porsche 911 Turbo. Η Porsche μίλησε για «μη στάνταρ» ελαστικά, αλλά η Nissan απάντησε με νέο ρεκόρ 7:29 την επόμενη χρονιά. Τελικά, η έκδοση Nismo έγραψε το εκπληκτικό 7:08, τοποθετώντας οριστικά το GT-R στον χάρτη των σούπερκαρ με τρόπο που κανείς δεν μπορούσε να αγνοήσει.