Αλλαγές αναμένονται με την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ιδιαίτερα στους μοτοσικλετιστές, οι οποίοι κινδυνεύουν με διοικητικό πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος, σε περίπτωση μη χρήσης κράνους.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στο ΕΡΤNews, αναφέρθηκε στις αλλαγές που εισάγονται και επισήμανε ότι η παραβίαση του κανόνα για τη χρήση κράνους θα έχει συνέπειες.

«Το δεν φοράω κράνος έχει ένα διοικητικό πρόστιμο, την αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως ο οδηγός πιαστεί ξανά μέσα σε ένα διάστημα να μην το φοράει και έπειτα πιαστεί για 3η φορά μέσα σε μια 5ετία, το δίπλωμα θα αφαιρείται για 3 χρόνια», τόνισε.

Την ίδια ώρα, στο πλαίσιο της εκστρατείας για την ευαισθητοποίηση των δικυκλιστών, που ξεκινά με την πρωτοβουλία των υπουργείων Υγείας και Ανάπτυξης καθώς και της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: «Όχι βενζίνη αν δεν φοράς κράνος».

Ακόμα, μία σημαντική αλλαγή στον ΚΟΚ είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα, εντός του αστικού ιστού αλλά όχι σε κεντρικές αρτηρίες.

Ο Β.Οικονόμου σημείωσε: «Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το τραγικό φαινόμενο πως το 2023, από τους 621 νεκρούς σε τροχαία, οι μισοί έχασαν τη ζωή τους μέσα σε πόλεις». Την ίδια στιγμή, την ευθύνη την έχει πλέον ο οδηγός του οχήματος και όχι ο ιδιοκτήτης του.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εισάγει αυστηρότερες ποινές για αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ή το παρκάρισμα σε ράμπες ΑμεΑ.

Επιπλέον, αυστηρότερες ποινές θα επιβάλλονται για περιπτώσεις παραβάσεων όπως η μη χρήση κράνους ή ζώνης ασφαλείας, με αυξανόμενες κυρώσεις για υποτροπές. «Το δεν φοράω κράνος έχει ένα πρόστιμο διοικητικό: αφαίρεση διπλώματος. Αν όμως σε ξαναπιάσω μέσα σε ένα διάστημα, πάλι να μην το φοράς και σε ξαναπιάσω τρίτη φορά μέσα σε μια πενταετία, θα αφαιρείται το δίπλωμα για 5 χρόνια».

Έμφαση δίνεται επίσης στους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το ηλεκτρικό πατίνι θα απαγορεύεται για άτομα κάτω των 15 ετών. Οι γονείς πρέπει να κατανοήσουν ότι ένα παιδί 12 ετών δεν μπορεί να κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα σε κεντρικές οδούς, όπως η Μεσογείων».

Τα πατίνια θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες, όπως περιορισμός ταχύτητας στα 25 χλμ./ώρα και υποχρεωτική χρήση κράνους και φωτεινών σημάτων.

Τέλος, ο νέος ΚΟΚ θα εισάγει τη ψηφιακή κλήση, μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης παραβάσεων, που εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την επιβολή του νόμου και θα μειώσει τη γραφειοκρατία. Οι παραβάτες θα λαμβάνουν με sms την κλήση. «Η προσπάθεια είναι να φέρουμε την Ελλάδα πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μειώνοντας τους νεκρούς από τροχαία και ενισχύοντας την ασφάλεια όλων των πολιτών».