Αν δεν γνωρίζετε το Citroën Basalt, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε -είναι λογικό. Πρόκειται για ένα είδος crossover μήκους 4,3 μέτρων, μια υπερυψωμένη κόμπακτ μπερλίνα που κυκλοφορεί σε αγορές όπως η Ινδία και η Βραζιλία. 

Το Citroën Basalt βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car του Ομίλου Stellantis, η οποία προορίζεται για πιο προσιτά μοντέλα και ήδη χρησιμοποιείται από τα Citroën C3/C3 AircrossFΙΑΤ Grande Panda και Opel Frontera. Και δεν υπάρχει πρόθεση να φτάσει στην Ευρώπη.

Πέρυσι, η Citroën είχε εκμεταλλευτεί ένα event στη Βραζιλία για να παρουσιάσει το πρώτο Basalt Vision, ένα πρωτότυπο που ακολουθήθηκε λίγους μήνες αργότερα από την αντίστοιχη έκδοση παραγωγής. Εφέτος, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του São Paulo 2025, η γαλλική εταιρεία παρουσιάζει ένα νέο πρωτότυπο Basalt Vision!

Αυτή τη φορά ο στόχος φαίνεται να είναι η επίδειξη ενός show-car που υιοθετεί το αμάξωμα του Basalt, αλλά με αισθητικές επιλογές πιο «επιθετικές». Το πρωτότυπο φοράει πιο σπορ ζάντες και αποκτά πιο «ψαγμένα» μαρσπιέ.

Στο πίσω μέρος διακρίνεται ένας τεράστιος διαχύτης και διπλή νικελένια μπούκα εξάτμισης. Το συγκεκριμένο Basalt Vision βασίζεται στο Basalt Dark Edition, την πιο πλούσια έκδοση του μοντέλου για τη βραζιλιάνικη αγορά.

Μην περιμένετε πάντως πραγματικά σπορ επιδόσεις. Το νέο Basalt Vision κινείται από έναν ήπιο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 τούρμπο με 130 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με κιβώτιο CVT. Η έκδοση παραγωγής της αναμένεται σύντομα στις εκθέσεις της Citroën στη Βραζιλία (και πιθανότατα και σε άλλες αναδυόμενες αγορές), όμως -όπως και το κανονικό Basalt- δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη.