
Η Panasonic, μακροχρόνιος προμηθευτής της Tesla, στηρίζει τη νέα στρατηγική του σε μια σημαντική καινοτομία που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει τον κλάδο, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2027.
Η αρχή πίσω από την τεχνολογία είναι ιδιαίτερα πρωτοποριακή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η Panasonic σχεδιάζει να αφαιρέσει την άνοδο κατά το στάδιο της κατασκευής. Κατά την πρώτη φόρτιση, θα σχηματίζεται με φυσικό τρόπο μια άνοδος από μέταλλο λιθίου, ελευθερώνοντας έτσι περισσότερο χώρο για την κάθοδο, η οποία θα περιλαμβάνει υλικά όπως νικέλιο, κοβάλτιο και αλουμίνιο.
Τι σημαίνει όμως αυτό; Σήμερα, οι μπαταρίες έχουν μέσα ένα κομμάτι που λέγεται άνοδος (το «+» ή το «–» του κυκλώματος). Η καινοτομία που δοκιμάζει η Panasonic είναι να μην τοποθετεί καθόλου άνοδο κατά την κατασκευή. Αντί γι’ αυτό, η άνοδος θα σχηματίζεται μόνη της από μέταλλο λιθίου κατά την πρώτη φόρτιση της μπαταρίας.
Αυτό αφήνει περισσότερο χώρο μέσα στην μπαταρία για την κάθοδο, δηλαδή το άλλο κομμάτι που αποθηκεύει τα ενεργά υλικά (νικέλιο, κοβάλτιο, αλουμίνιο). Με απλά λόγια: η μπαταρία χωράει περισσότερη ενέργεια στο ίδιο μέγεθος, άρα προσφέρει περισσότερη αυτονομία στο αυτοκίνητο χωρίς να μεγαλώσει σε όγκο.
Σύμφωνα με την Panasonic, η βελτίωση θα μπορούσε να φτάσει το 25% επιπλέον χωρητικότητα. Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό θα σήμαινε σχεδόν 150 χιλιόμετρα μεγαλύτερη για ένα μοντέλο όπως το Tesla Model Y, χωρίς καμία αλλαγή στο μέγεθος της μπαταρίας. Αντίστροφα, η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει τη δημιουργία πιο συμπαγών πακέτων.
Η εταιρεία διευκρινίζει ότι πίσω από αυτή τη στρατηγική βρίσκεται και η πρόθεση να περιοριστεί η χρήση νικελίου, ενός στρατηγικού αλλά ακριβού υλικού. Η κατεύθυνση αυτή αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση στον κλάδο, όπου οι μεγάλοι παίκτες των μπαταριών αναζητούν νέες λύσεις που θα συμμορφώσουν τις βιομηχανικές ανάγκες με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλά σημεία που δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει ακόμη λεπτομέρειες για το κόστος παραγωγής ούτε για το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η μαζική κατασκευή της νέας μπαταρίας.
Σε μια αγορά όπου οι κινεζικές και κορεατικές εταιρείες έχουν πάρει κεφάλι στην κούρσα των μπαταριών επόμενης γενιάς, η Panasonic καλείται να κινηθεί γρήγορα για να ξανακερδίσει το προβάδισμα.