Δύο μήνες μετά το προσιτό Model Y, το αντίστοιχο Model 3 Standard αναρτήθηκε στην ελληνική σελίδα της Tesla. Καταργεί την -πλούσιου εξοπλισμού- πισωκίνητη έκδοση με τη μικρή μπαταρία. Και προτάσσει μια πολύ ανταγωνιστική τιμή, με αντάλλαγμα περικοπές στον εξοπλισμό.

Αν κάποιος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τα καλούδια που είχαμε μάθει να θεωρούμε αυτονόητα σε ένα Tesla, η επόμενη επιλογή είναι το πισωκίνητο με τη μεγάλη μπαταρία. Ονομάζεται Premium, κοστίζει οκτώ χιλιάρικα παραπάνω και περιλαμβάνει τόνους ουσίας, αφού εκτοξεύει την αυτονομία στα 750 km.

Πριν δύο εβδομάδες, η αμερικανική φίρμα αύξησε κατά €2.000 την τιμή του πισωκίνητου Tesla Model 3. Και τώρα την αντικαθιστά τελείως με το Standard, που περικόπτει εξοπλισμό και τιμή.

Τι του λείπει; Καταρχάς, σε αντίθεση με το Υ που έχει διατηρήσει τη γυάλινη οροφή αλλά την έχει καλυμμένη, στο 3 υφίσταται χωρίς αλλαγές. Οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων έχουν αντικατασταθεί με υφασμάτινες, τα μπροστινά καθίσματα δεν είναι πλέον ψυχώμενα. Ούτε τα πίσω θερμαινόμενα.

Η ρύθμιση των καθισμάτων και του τιμονιού γίνεται χειροκίνητα κι όχι μέσω της οθόνης. Επίσης, έχει καταργηθεί κι η πίσω οθόνη, τα ηχεία είναι λιγότερα, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός απλούστερος και δεν είναι σαφές αν υπάρχουν αλλαγές και στην ανάρτηση. Επίσης, δεν μπορούν να παραγγελθούν έξτρα οι 19άρες ζάντες.

Δεν υπάρχουν αισθητικές αλλαγές στον μπροστινό προφυλακτήρα -όπως στο Υ, ενώ τα διαθέσιμα χρώματα είναι τρία αντί για έξι: Λευκό, μαύρο κι ανθρακί. Κάποιες πλαστικές επενδύσεις απουσιάζουν από τον μπροστινό χώρο αποσκευών.

Το σημαντικό είναι πως παρότι φθηνότερο και απλούστερο, το Standard εξακολουθεί να διαθέτει την τεχνολογία, το λογισμικό και όλα όσα έχουν καθιερώσει την Tesla στο παγκόσμιο στερέωμα.

Αν νομίζεις ότι τα παραπάνω είναι περιοριστικά, υπάρχουν ακόμα κάποια καινούργια ή ελάχιστα μεταχειρισμένα πισωκίνητα με έκπτωση, που φτάνουν στα ίδια περίπου χρήματα με ένα καινούργιο Standard.