Ενώ η M3 είναι αναμφισβήτητα το πιο εμβληματικό παράγωγο της γκάμας της BMW E30, δεν ήταν η μόνη εντυπωσιακή έκδοση υψηλών επιδόσεων που αξίζει να θυμόμαστε.

Κατασκευασμένη από το 1982 έως το 1994, η BMW E30 ήταν διαθέσιμη σε διάφορες εκδόσεις με μια σειρά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, γεγονός που την έκανε εξαιρετικά δημοφιλή σε όλο τον πλανήτη. Ήταν επίσης η πρώτη 3 Series που φόρεσε το τιμημένο έμβλημα Μ.

Η E30 M3 συνεχίζει να τιμάται από τους λάτρεις της BMW σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι συχνά την θεωρούν το πιο ανόθευτο οδηγικά μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Για να δούμε όμως και πέντε ακόμα υπέροχες εκδόσεις.

Ιδρύθηκε το 1971 από έναν πρώην οδηγό αγώνων και λάτρη των BMW, τον Herbert Hartge. Η ομώνυμη εταιρεία έγινε ένας από τους πιο γνωστούς βελτιωτικούς οίκους BMW της Γερμανίας. Παρόμοια με την Alpina, η Hartge όχι μόνο «σκάλιζε» τις BMW, αλλά πρόσφερε και ολοκληρωμένα μοντέλα με δικό της VIN.

Ενώ η πιο διάσημη Hartge BMW είναι η H50 του 2001, μια Ε46 με V8 κινητήρα, εδώ θα ασχοληθούμε με την H35. Μια BMW E30 με μια σειρά οπτικών αναβαθμίσεων που την ξεχώρισαν από το μοντέλο παραγωγής.

Φορούσε διαφορετικούς προφυλακτήρες, πίσω αεροτομή, ζάντες της Hartge και μοναδικές εσωτερικές επενδύσεις. Κάτω από το καπό φώλιαζε ο 6κύλινδρος M30 των 3,5 lt, που απέδιδε έως και 240 ίππους, ανάλογα με το έτος παραγωγής. Επέτρεπε στην H35 να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,5”.

Alpina B6 3.5 1984-1990 

Η Alpina είναι άλλο ένα εμβληματικό όνομα στην κοινότητα των BMW. Αυτή τη στιγμή ανήκει στον Γερμανό κατασκευαστή, αλλά πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της ανεξάρτητη. Παρουσιάζοντας ολιστικά βελτιωμένες BMW, που τις πουλούσε ως δικά της μοντέλα.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Alpina παρουσίασε αρκετές ισχυρότερες εκδόσεις της E30. Όπως την B6 3.5, που βασιζόταν στην 325i. Κατασκευασμένη από το 1984 έως το 1990, διέφερε τόσο οπτικά, όσο και στον Μ30 των 3,5 lt.

Όπως έκανε και η Hartge με τον κινητήρα της H35, η Alpina τον «σκάλισε», ανεβάζοντας την ισχύ στους 258 ίππους -όταν φορούσε καταλύτη- και στους 265 -άνευ. Η δε ροπή ανερχόταν στα 346 Nm.

Με μεγαλύτερα φρένα εμπρός και βελτιωμένη ανάρτηση με αμορτισέρ της Bilstein, η Alpina B6 3.5 έπιανε τα 100 km/h σε 6”, τα 160 σε 14,6”, τα 200 σε 26,2” και είχε τελική 253 km/h. 

Δείτε τα υπόλοιπα μοντέλα στο drive.gr