
Για πολλούς οδηγούς στην Ελλάδα, ο δρόμος δεν σταματά εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Χώμα, κακοτράχαλο οδόστρωμα ακόμα και χιόνι τους χειμερινούς μήνες είναι κομμάτι της καθημερινότητας.
Σε αυτές τις συνθήκες, η πραγματική τετρακίνηση δεν είναι πολυτέλεια αλλά ένας πολύτιμος σύμμαχος που θα σε βοηθήσει να φτάσεις στον προορισμό με ασφάλεια και σιγουριά. Στη Subaru το γνωρίζουν καλά και με δεδομένη την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους στα τετρακίνητα μοντέλα έχουν καταφέρει να διατηρήσουν στο ακέραιο το DNA του Forester ως ένα από τα πιο ικανά, αξιόπιστα και ασφαλή τετρακίνητα SUV της ελληνικής αγοράς.
To πολυχρηστικό off-roader της ιαπωνικής φίρμας πρωτοπαρουσιάστηκε το 1997, θέτοντας με το καλημέρα νέα δεδομένα στην κατηγορία του. Σήμερα, μετρά πάνω από πέντε εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως και έχοντας μπει στην έκτη του γενιά, έρχεται με πιο μοντέρνο και σύγχρονο παρουσιαστικό από ποτέ.
Το εμπρός μέρος είναι πιο αιχμηρό, την ώρα που το προφίλ, με τα φουσκωμένα φτερά, τους τετραγωνισμένους θόλους και τα πλαστικά προστατευτικά τονίζει ακόμα περισσότερο τον αθλητικό και σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Πίσω, τα φώτα συνδέονται με μια μαύρη λωρίδα αναδεικνύοντας το πλάτος του Subaru Forester.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος φτάνει τα 4,67 m, το πλάτος τα 1,83 m, το ύψος τα 1,73 m και το μεταξόνιο τα 2,67 m. Ως εκ τούτου, πέντε ενήλικοι θα ταξιδέψουν με το Subaru Forester, χωρίς να ζοριστούν καθόλου. Ανάλογα ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ, με όγκο φόρτωσης από 508 lt έως 1.731 lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς (διάταξη 60:40 επιτρέπει την εύκολη μεταφορά στενόμακρων αντικειμένων ή αθλητικού εξοπλισμού).
Η εικόνα του εσωτερικό είναι σύγχρονη και κυρίως, πρακτική. Δίνοντάς σου την εντύπωση πως οδηγείς το Forester για χρόνια, μιας και όλα βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα θέλεις. Στο κέντρο του ταμπλό, ξεχωρίζει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής Full HD 11,6” που υποστηρίζει στάνταρ ασύρματη συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay.
Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του παραδοσιακά όργανα, ανάμεσα στα οποία υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη LCD 4,2” που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Οι θήκες για μικροπράγματα είναι πολλές και χρηστικές, την ώρα που υπάρχουν φυσικά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού, το ξεθάμπωμα και την ένταση του ήχους. Ξεχωριστή αναφορά όμως αξίζουν τα ειδικά σχεδιασμένα, ανατομικά εμπρός καθίσματα που κρατούν σταθερό το κεφάλι και την λεκάνη, μειώνοντας τις ταλαντώσεις σε οποιοδήποτε έδαφος.
Κάτω από το καπό του Subaru Forester φωλιάζει ο γνωστός δίλιτρος e-Boxer που συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 16,7 PS και 66 Nm που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο CVT Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,57 kWh, η οποία επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στις επιταχύνσεις και τη μείωση της κατανάλωσης. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως κατανάλωση του δίλιτρου Forester με τους 136 ίππους δεν ξεπερνά τα 8,1 lt/100 km, σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα.
Οι αρετές του ιαπωνικού SUV δεν περιορίζονται μόνο στην άσφαλτο αλλά μεγιστοποιούνται εκεί που τελειώνει. Η μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση της Subaru είναι από τα πιο προηγμένα συστήματα του είδους και έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται αποτελεσματικά την πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες.
Σε συνδυασμό με το X-MODE, που ρυθμίζει το σύστημα μετάδοσης για να προσαρμοστεί σε χιόνι, λάσπη ή ανώμαλο έδαφος και την απόσταση από το έδαφος στα 22 cm, το Subaru Forester, ακόμη και με all season λάστιχα θα περάσει από σημεία που δύσκολα θα μπορούσαν να προσεγγίσουν άλλα SUV σε αυτή τη κατηγορία τιμής.
Από εκεί και πέρα, όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Subaru πατά στη στιβαρή πλατφόρμα Subaru Global Platform (SGP). Όπως έχουμε δει και άλλες φορές πρόκειται για ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο που απορροφά και διαχέει την ενέργεια μιας σύγκρουσης, μειώνοντας στο ελάχιστο τις επιπτώσεις για τους επιβάτες. Στην έκτη γενιά του Forester, η ακαμψία του πλαισίου είναι αυξημένη κατά 10%, αποσπώντας για μια ακόμα φορά πέντε αστέρια στις απαιτητικές δοκιμές του Euro NCAP. Πλάι στην πλατφόρμα SGP έρχεται να προστεθεί το Subaru EyeSight, ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης με 14 ADAS, που ανιχνεύει εμπόδια, πεζούς και αυτοκίνητα παρεμβαίνοντας όταν χρειαστεί για να αποτρέψει ένα ατύχημα.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr