Το διάστημα 9-14 Σεπτεμβρίου η καρδία της αυτοκίνησης χτυπά στη Γερμανία και στο Σαλόνι του Μονάχου. Πεδίο ιδανικό για την γερμανική και κατ’ επέκταση ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να δείξει πως είναι ακόμα εδώ.
Κατά τη διάρκεια της περσινής Έκθεσης, άπαντες είχαν εντυπωσιαστεί από τη σχετικά διακριτική παρουσία των Γερμανών κατασκευαστών που έμοιαζαν εμβρόντητοι να παρακολουθούν την προϊοντική επέκταση των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά.
Φουτουριστικά πρωτότυπα, εντυπωσιακά μοντέλα για όλες τις ανάγκες (και τσέπες) φορτωμένα με μπόλικη τεχνολογία, γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία.
Έτσι δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεωρούσαν πως η Ευρώπη χάνει το τρένο της ηλεκτροκίνησης, εκτιμώντας πως το μέλλον του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα γραφτεί στα… μανδαρίνικα.
Πράγματι, οι Κινέζοι δεν έχουν κάνει απλά βήματα αλλά τεράστια άλματα προόδου. Ποιος φανταζόταν άλλωστε πριν από 10-15 χρόνια κινεζικά μοντέλα θα μπορούσαν να κοιτάξουν στα μάτια ευρωπαϊκά; Και μάλιστα σε όλους τους τομείς: Εμφάνιση, πάτημα στο δρόμο, χώροι, ποιότητα κατασκευής.
Αναντίλεκτα όμως, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με σημείο αναφοράς τη γερμανική είναι όπως λένε και οι Εγγλέζοι «too big to fail». Και σίγουρα δεν μπορείς να σβήσεις έναν αιώνα ιστορίας, τεχνογνωσίας και αίγλης, όσο ισχυρά κι αν είναι τα «χτυπήματα» των κινεζικών κολοσσών.
Ακόμη δεν ξέρουμε αν το φετινό Σαλόνι του Μονάχου θα αποδειχθεί σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Το σίγουρο είναι πως υπάρχουν σημάδια πως οι Ευρωπαίοι και δη οι Γερμανοί κατασκευαστές προσαρμόζονται ακόμα καλύτερα στις ανάγκες της αγοράς και είναι σε θέση να προσφέρουν τεχνολογία αιχμής κι ελκυστικά προϊόντα, που θα μπορούσαν να πείσουν όσους θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση αλλά διστάζουν για διάφορους λόγους να το κάνουν με κινεζικό αυτοκίνητο. Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά:
Volkswagen
Η Volkswagen έχει παρουσιάσει ήδη μια σειρά από σημαντικά πρωτότυπα που θα αποικήσουν έκδοση παραγωγής μέχρι το 2027. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα είναι το ID.Cross Concept, ένα ηλεκτρικό B-SUV που θα είναι διαθέσιμο το 2026, με τιμή κάτω από τις €30.000.
Πέρα από το ID.Cross, το Wolfsburg αποκάλυψε το ID.Polo, το πρώτο 100% ηλεκτρικό Polo, με την εκτιμώμενη, αρχική τιμή να προσεγγίζει τις €25.000.
Ο CEO του Volkswagen Group, Oliver Blume, έχει ήδη ανακοινώσει μιας από τις πιο επιθετικές προϊοντικές στρατηγικές στην ιστορία της μάρκας, με δέκα νέα μοντέλα μέχρι το 2028 παρά το αυξημένο κόστος και τις εμπορικές εντάσεις. Ήδη, το 2025, με τα ID.7 και ID.4, η VW είναι ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών σε Γερμανία και Ευρώπη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr