Αν οδηγείς ένα αυτοκίνητο βαμμένο σε έντονο χρώμα, ανήκεις σε μια συρρικνούμενη μειονότητα. Η κυρίαρχη τάση στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου κλίνει έντονα προς πιο συντηρητικές επιλογές.
Με το συντριπτικό ποσοστό των καινούργιων αυτοκινήτων να έχει βαφτεί σε αποχρώσεις του γκρι, του λευκού ή του μαύρου. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπου μοντέλα όπως το Fiat 500 ή το νέο Renault 5 τείνουν να αγοράζονται σε πιο φανταχτερό χρώμα από άλλα μοντέλα.
Μια πρόσφατη ανάλυση της Jato Dynamics αποκάλυψε ότι στις πέντε κορυφαίες αγορές της Ευρώπης -Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, σχεδόν το 70% των καινούργιων αυτοκινήτων είναι βαμμένο σε γκρι, λευκό ή μαύρο.
Μετά το μαύρο, το τέταρτο πιο δημοφιλές χρώμα είναι το μπλε, που αντιπροσωπεύει το 12,1% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Το ακολουθεί το κόκκινο με μερίδιο 7,4%, το ασημί με 5,4% και το πράσινο με 2,8%.
Ωστόσο, κάποιοι αγοραστές τολμούν να διαφοροποιούνται. Όσοι προτιμούν το Fiat 500 και το νέο Renault 5 κάνουν πιο τολμηρές επιλογές. Το 14% των πωλήσεων του ιταλικού μοντέλου αφορά αυτοκίνητα βαμμένα σε μαύρο χρώμα, το 12% είναι κίτρινα και άλλο ένα ποσοστό 12% είναι χρυσά.
Επιπλέον, το κόκκινο είναι πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου, αντιπροσωπεύοντας το 8% των πωλήσεων, το μπλε το 7%, το πράσινο το 3% και το ροζ το 3%. Ίσως το πιο εκπληκτικό είναι ότι ενώ το γκρι αντιπροσωπεύει το 27,3% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μόνο το 2% των Fiat 500 είναι βαμμένα γκρι.
Η μελέτη διερεύνησε επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι αγοραστές επιλέγουν το εσωτερικό των αυτοκινήτων τους και τα αποτελέσματα διέφεραν σημαντικά ανά χώρα. Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί αγοραστές τείνουν να προτιμούν πολυτελή φινιρίσματα, με το 57% των Γερμανών και το 53% των Βρετανών να πληρώνουν €500–€1.000 για δερμάτινες επενδύσεις.
Αντίθετα, το ύφασμα παραμένει κυρίαρχο στη νότια Ευρώπη, με το 85% των Ισπανών αγοραστών -μαζί με τα 3/4 των Ιταλών και Γάλλων αγοραστών- να επιλέγουν την πιο προσιτή επιλογή.