
Το σύστημα Stop/Start είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες.
Έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂, ειδικά σε αστικές συνθήκες οδήγησης, ενώ συμβάλλει και στη μείωση της ηχορύπανσης. Όμως πόσο «φιλικό» είναι μακροπρόθεσμα για τον κινητήρα; Το σύστημα μπορεί να επανεκκινήσει τον κινητήρα σε μόλις 400 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά μήπως αυτές οι συνεχείς εκκινήσεις προκαλούν φθορά στο μοτέρ ή σε ζωτικά εξαρτήματα;
Ας δούμε αναλυτικά πώς λειτουργεί το σύστημα, ποια τα πλεονεκτήματα και ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι μηχανικοί κίνδυνοι -μαζί με πρακτικές συμβουλές για τη σωστή του χρήση.
Τα πρακτικά οφέλη: Μειωμένη κατανάλωση, λιγότεροι ρύποι
Η χρήση του συστήματος στην πράξη φέρνει αισθητά οφέλη, ιδίως στην αστική κυκλοφορία όπου τα σταματήματα είναι συχνά:
– Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 15% στην πόλη, κατά μέσο όρο 6% σε μεικτό κύκλο. Σε ελεγχόμενο τεστ της Valeo, με δύο πανομοιότυπα αυτοκίνητα στους δρόμους του Παρισιού (το ένα με ενεργό Stop/Start, το άλλο απενεργοποιημένο), διαπιστώθηκε 35% εξοικονόμηση καυσίμου μέσα σε μόλις τρεις ώρες κίνησης.
– Μείωση εκπομπών CO₂, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και στη συμμόρφωση με τις σύγχρονες αυστηρές ευρωπαϊκές οδηγίες.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr