Για πρώτη φορά, ο υπολογισμός για τα τεκμήρια αυτοκινήτου δεν θα γίνεται με βάση τα κυβικά του αλλά με τις εκπομπές CO2, ακολουθώντας τη λογική που ισχύει ήδη στα τέλη κυκλοφορίας.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά κυρίως αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από 1η Νοέμβριου 2010 και μετά. Με την μείωση του τεκμηρίου σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και μοντέλα δεκαετίας να μειώνεται υπό περιπτώσεις ακόμα και κατά 70%.
Ο υπουργός εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης σε δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας από τη ΔΕΘ είχε αναφέρει: «Να πω ας πούμε ότι ειδικά για τα αυτοκίνητα, ποια ήταν η αδικία; Το τεκμήριο, το τεκμαρτό τεκμήριο λειτουργούσε με βάση τα κυβικά. Αυτό είναι εκτός εποχής. Θα γίνεται τώρα με βάση τους ρύπους. Αυτό είναι ένα κομμάτι όμως αυτών των αλλαγών που θα ακούσετε στη συνέχεια».
Όπως είναι λογικό, το νέο καθεστώς ευνοεί τους ιδιοκτήτες μεγάλων αυτοκινήτων (δίλιτρων και άνω) που τα προηγούμενα χρόνια είχαν αναγκαστεί να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως στην περίπτωση του Audi Q3 35 TDI, το τεκμήριο θα πέσει στις €2.645 από €8.800 που ήταν μέχρι πρότινος.
Σημαντικό όφελος θα έχουν, όπως είναι φυσικό οι ιδιοκτήτες υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων. Το Toyota Corolla 1.8 Hybrid που σήμερα έχει τεκμήριο €7.600 θα πέσει €2.000 ευρώ, (μείωση 73,7%). Αντίστοιχα, το Honda Jazz e:HEV από τις €5.800 θα περιοριστεί επίσης στα €2.000.
Για τα ηλεκτρικά με τιμή έως €50.000 το μηδενικό τεκμήριο παραμένει, ενώ για ακριβότερα μοντέλα πέφτει στο μισό, από €4.000 σε €2.000. Όπως έχουν τονίσει στελέχη της κυβέρνησης, η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε ώστε να επιταχυνθεί η πράσινη μετάβαση. Στόχος του Μαξίμου είναι προσφέρει κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας με πιο σύγχρονα ηλεκτρικά. Κάτι που θα εκσυγχρονίσει και τον ελληνικό στόλο αυτοκινήτων που είναι ένας από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr