
H Tesla δεν ξεκίνησε καλά τη χρονιά, καταγράφοντας πτώση σε όλες τις μεγάλες αγορές. Παρέμενε όμως το ερώτημα για τα αίτια. Κατά πόσο ευθυνόταν η αναμονή για το ανανεωμένο Model Y ή η πολιτική δράση του Elon Musk.
Το ηλεκτρικό crossover της Tesla άρχισε να πωλείται τον Μάρτιο, οπότε βλέποντας τα στοιχεία του Απριλίου, μπορούμε πλέον να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο οι αγοραστές να περίμεναν το Juniper.
Έτσι, τουλάχιστον τρεις μεγάλες χώρες της Ευρώπης ανέφεραν μειώσεις άνω του 59% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2024. Στην κορυφή όλων η Σουηδία, όπου οι πωλήσεις έπεσαν κατά 80,7%. Από 1.052 μονάδες τον περασμένο Απρίλιο σε μόλις 208 φέτος.
Ακολουθεί η Δανία με πτώση 67,2%, με αποτέλεσμα οι μηνιαίες ταξινομήσεις εκεί να φτάσουν τα μόλις 180 αυτοκίνητα. Στη Γαλλία, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 59,4% σε σύγκριση με τον 4ο μήνα του περασμένου έτους, με 863 τεμάχια.
Μήπως όσοι περίμεναν το Juniper έσπευσαν να το παραγγείλουν τον Μάρτιο, οπότε είναι λογικό ο Απρίλης να είναι πεσμένος; Θα ήταν μια εύλογη απορία, αλλά φαίνεται ότι δεν ισχύει. Αφενός δεν γίνεται να παραδόθηκαν όλα τα Juniper εντός Μαρτίου.
Αφετέρου, οι συνολικές πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 28,2%, οπότε πρόκειται για μια διαρκή πτώση και όχι κάτι πρόσκαιρο. Ακόμα και στη Νορβηγία, χώρα που έχει αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση, το μερίδιο αγοράς της Tesla έχει μειωθεί από 18% σε μόλις 11% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.