
Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία, οι κατασκευαστές δείχνουν τα «δόντια» τους. Ύστερα από τις Mercedes-Benz και BMW, ήρθε η σειρά του Ομίλου Stellantis να τοποθετηθεί κατά της κατάργησης των θερμικών κινητήρων το 2035.
Ο νέος επικεφαλής του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου εκτιμά ότι αυτός ο στόχος είναι απλώς «ανέφικτος». Ο πρόσφατα διορισμένος Antonio Filosa, σε συνέντευξή του στη Les Échos, τόνισε ότι το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει η ΕΕ είναι υπερβολικά σφιχτό και δύσκολα συμβατό με την τρέχουσα βιομηχανική πραγματικότητα.
Και ως εκ τούτου αποτελεί δύσκολη εξίσωση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Filosa, η ταχεία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με μια ήδη πιεσμένη βιομηχανία, απειλεί όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και την απασχόληση.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται πιο αργά από το αναμενόμενο, η κινεζική ανταγωνιστικότητα πιέζει τις τιμές και οι αμερικανικοί δασμοί δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο το οικονομικό ισοζύγιο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Filosa ζητά την εισαγωγή «μοχλών ευελιξίας» έτσι ώστε να αποφευχθεί ένα κοινωνικό και οικονομικό σοκ. Ανάμεσα στις προτάσεις του: Οικονομικά κίνητρα, μεγαλύτερη αναγνώριση των υβριδικών στην αξιολόγηση του αποτυπώματος άνθρακα, αλλά και μηχανισμοί που θα ευνοούν τα μικρά ηλεκτρικά. Ο στόχος παραμένει η απανθρακοποίηση, αλλά με πιο ομαλή μετάβαση.
Η ένταση είναι εμφανής και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, ιδιαίτερα στη Γαλλία. Στο εργοστάσιο του Hordain, στον βορρά της χώρας, ο Όμιλος Stellantis απασχολεί χιλιάδες εργαζομένους. Ο Filosa προειδοποιεί ότι η ζήτηση δεν επαρκεί για να στηρίξει τον ρυθμό που απαιτεί η ΕΕ και ότι θα χρειαστεί καθυστέρηση αρκετών ετών για να προστατευθεί η παραγωγική δραστηριότητα.