
Για πολλές δεκαετίες, ο κανόνας «10 και 2» κυριαρχούσε σε σχολές οδηγών, μιας και θεωρούνταν ότι αντικατοπτρίζει την σωστή θέση των χεριών στο τιμόνι.
Σήμερα, οι ειδικοί προτείνουν ξεκάθαρα τη θέση «9 και 3». Ο λόγος είναι απλός: τα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν πολύ ισχυρούς αερόσακους στο τιμόνι. Αν ο αερόσακος ενεργοποιηθεί ενώ τα χέρια σου βρίσκονται ψηλά, στη θέση 10–2, μπορεί να τα εκσφενδονίσει στο πρόσωπο, προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς σε δάχτυλα, καρπούς ή ακόμη και στο κεφάλι.
Η θέση «9 και 3» δίνει στο σώμα περισσότερη σταθερότητα και ελευθερία κινήσεων. Επιτρέπει καλύτερο έλεγχο του οχήματος σε απότομους ελιγμούς, ενώ διατηρεί τα χέρια μακριά από τη ζώνη έκρηξης του αερόσακου. Δεν είναι απλώς «σωστή στάση». Είναι η ασφαλέστερη σύμφωνα με όλα τα μεγάλα ινστιτούτα οδικής ασφάλειας.
Επιπλέον, αυτή η τοποθέτηση βοηθά τον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου. Το τιμόνι λειτουργεί πιο άμεσα, τα χέρια δεν κουράζονται τόσο εύκολα και η οδήγηση γίνεται πιο ακριβής, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή σε δρόμους με στροφές.
Μπορεί να μοιάζει με μια μικρή λεπτομέρεια. Στην πραγματικότητα, είναι από τις πιο σημαντικές συνήθειες που μπορεί να υιοθετήσει ένας οδηγός. Σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μια σωστή λαβή στο τιμόνι μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε έναν ελιγμό που σώζει ζωές και σε μια τραγωδία.