Το Model Y της Tesla κυριάρχησε στους πίνακες πωλήσεων νέων αυτοκινήτων πέρυσι, αλλά υπάρχει ένα τρωτό κομμάτι στην πανοπλία του, που το νέο Peugeot E-5008 ελπίζει να εκμεταλλευτεί. Οι Ευρωπαίοι αγοραστές δεν μπορούμε να παραγγείλουμε το Y με την επιλογή τρίτης σειράς που είναι διαθέσιμη στην Αμερική.

Το Peugeot E-5008 προσφέρει όμως πολλά περισσότερα από επτά θέσεις. Καταρχάς είναι πανέμορφο και ξεχωρίζει για τη φινέτσα του.

Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Stellantis STLA Medium, όπως και το νέο E-3008. Για να χωρέσει η τρίτη σειρά καθισμάτων, το μεταξόνιο αυξήθηκε από τα 2,74 m του E-3008 στα 2,9 m. Μην περιμένετε βέβαια σπουδαίο χώρο αποσκευών, αφού περιορίζεται στα 259 lt.

Αν όμως ρίξετε τα πίσω καθίσματα, το πορτ-μπαγκάζ διογκώνεται στα 748 lt και ξεπερνά κατά πολύ τα 520 lt που προσφέρει το E-3008.

Το Peugeot E-5008 ξεκινά με μονοκινητήρια έκδοση 214 ίππων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς που υπόσχεται 500 km αυτονομίας από την μπαταρία των 73 kWh. Αν επιλέξετε τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh, η αυτονομία αυξάνεται στα 660 km, η ισχύς στα 231 PS αλλά η ροπή μένει ίδια στα 345 Nm με το βασικό μοντέλο.

Νούμερα ελαφρώς μειωμένα από τα 525 και τα 700 km που προσφέρουν οι ίδιοι συνδυασμοί μπαταρίας και κινητήρα στο ελαφρύτερο, 5θέσιο E-3008. Ο βασιλιάς της E-5008 γκάμας είναι το Electric 320, το οποίο προσθέτει έναν κινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα για συνολικά 320 ίππους. Δυστυχώς, το επιπλέον βάρος κι η μεγαλύτερη κατανάλωση μειώνουν την αυτονομία των 98 kWh στα 500 km.

Κι οι τρεις εκδόσεις φέρουν 400 volt σύστημα με μέγιστη ταχύτητα φόρτισης DC στα 160 kW. Μπορεί να προσθέσει 100 km αυτονομίας σε 10 λεπτά ή να γεμίσει την μπαταρία από το 20 έως το 80% σε 30 λεπτά. Ο ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW μπορεί να αναβαθμιστεί στα 22 kW για ταχύτερη πλήρωση.

Ως υβριδικό, το 5008 θα είναι διαθέσιμο με τον ίδιο ήπια υβριδικό 3κύλινδρο των 1,2 lt με το 48 volt σύστημα των 136 ίππων που προσφέρεται ήδη σε διάφορα μοντέλα της Stellantis. Ο ηλεκτροκινητήρας του 5008 Hybrid 136 e-DCS6 είναι ενσωματωμένος στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κινεί τους μπροστινούς τροχούς.

Υπόσχεται ότι μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15% σε σχέση με ένα αντίστοιχο -υποθετικό- μη υβριδικό 5008.

Η Peugeot λέει επίσης ότι το ήπια υβριδικό μπορεί να λειτουργεί έως και το 50% του χρόνου σε ηλεκτρική λειτουργία, προφανώς μόνο σε αστικά σενάρια χαμηλής ταχύτητας. Οι αγοραστές που θέλουν περισσότερα EV χιλιόμετρα αλλά δεν θέλουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2025 όταν το 195 e-DCS7 PHEV θα βγει στην αγορά.

Θα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων με κινητήρα εσωτερικής καύσης 150 ίππων και θα μπορεί να καλύψει 79 km σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!