Volkswagen Touareg, για πότε πέρασαν -σχεδόν- 23 χρόνια από τον Οκτώβριο του 2002; Όταν το ευμεγέθες SUV άρχισε να παράγεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Bratislava της Σλοβακίας.

Πήρε το όνομα του από μια αφρικανική φυλή, με σκοπό να τονιστεί ο σκληροτράχηλος ακατάβλητος χαρακτήρας του. Κόλπα του μάρκετινγκ βέβαια, αφού το Volkswagen Touareg ποτέ δεν είχε βάλει στο στόχαστρο τις πιο ικανές προτάσεις της κατηγορίας σε θέματα εκτός δρόμου δυνατοτήτων. Όπως το Nissan Patrol και το Toyota Land Cruiser.

Αλλά σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν. Η παραγωγή του αναμένεται να τερματιστεί το 2026. Ξεκίνησε ελπιδοφόρα, ως προσωπικό στοίχημα του Ferdinand Piëch. Αποσκοπούσε βλέπεις στην αναβάθμιση της αίγλης της μάρκας.

Αν το εξετάσεις από αυτή τη σκοπιά, και πολύ άντεξε. Σκέψου ότι το έτερο μοντέλο που θα λειτουργούσε ως ένεση κύρους, η πολυτελής λιμουζίνα Phaeton, καταργήθηκε μια δεκαετία νωρίτερα.

Όποιος ψάχνει για ένα θηριώδες SUV της VW, έχει δύο επιλογές. Η μία να στραφεί στο Tayron, ουσιαστικά την ευρωπαϊκή έκδοση του Tiguan της αμερικανικής αγοράς.

Αν και μικρότερο και λιγότερο πολυτελές από το Touareg, έχει την επιλογή των τριών σειρών καθισμάτων -κάτι που το Touareg δεν προσέφερε ποτέ. Τόνωση ουσίας και πρακτικότητας δηλαδή.

Η άλλη λύση είναι να κατευθυνθεί στις αντίστοιχες προτάσεις από την Audi και την Porsche, ούτως ώστε να παραμείνει εντός του Ομίλου. Εκτός από το Touareg, η Volkswagen ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει ένα ακόμη SUV, το πλήρως ηλεκτρικό ID.5.

Το κουπέ-SUV -που παρουσιάστηκε το 2021 -αναμένεται να αποσυρθεί το 2027 μετά από μία μόλις γενιά. Ο λόγος είναι ότι το ID.5 δεν πλησίασε ποτέ τις πωλήσεις του «αδελφού» ID.4.

Το οποίο πρόκειται να λάβει μια σημαντική ενημέρωση του χρόνου και να παραμείνει στις επάλξεις μιας από τις πιο δύσκολες κατηγορίες αυτή τη στιγμή: Των ηλεκτρικών SUV.