Έξι είναι οι… κακές συνήθειες, που προκαλούν πρόωρη φθορά του συμπλέκτη ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων και μας στέλνουν στο συνεργείο.

Δείτε ποιες είναι:

  • Δεν ξεκουράζουμε το αριστερό μας πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη ούτε καν ελαφρά, επειδή αργότερα βαραίνει και το πιέζουμε ασυναίσθητα.
  • Δεν αλλάζουμε ‘’καρφωτά’’ ταχύτητες, αλλά πατάμε πάντα τέρμα το πεντάλ του συμπλέκτη και κάνουμε την αλλαγή της σχέσης σβέλτα όχι όμως βιαστικά.
  • Δεν παίζουμε με το γκάζι και το πεντάλ του συμπλέκτη, όταν πρόκειται να ξεκινήσουμε σε ανηφόρα. Το σωστό είναι, να τραβήξουμε χειρόφρενο, για να ακινητοποιήσουμε το όχημα και μετά να ξεκινήσουμε κανονικά, κατεβάζοντας σταδιακά το χειρόφρενο.
  • Δεν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη, όταν στέκεται το αυτοκίνητο, αλλά βάζουμε ταχύτητα και ξεκινάμε, όταν ανάψει πράσινο.
  • Δεν οδηγούμε επιθετικά αυξομειώνοντας αισθητά την ταχύτητα, φρενάροντας απότομα και αλλάζοντας συχνά σχέση στο σασμάν.
  • Δεν υπερφορτώνουμε το όχημα ούτε ρυμουλκούμε τρέιλερ, που ζορίζουν υπερβολικά το μοτέρ και τον συμπλέκτη.

Τα συμπτώματα του φθαρμένου συμπλέκτη

Όταν πατάμε το γκάζι και ανεβάζει ο κινητήρας στροφές, όμως δεν αυξάνεται ανάλογα η ταχύτητα του οχήματος, τότε έχουμε το λεγόμενο ‘’πατινάρισμα’’, που μας δείχνει ότι έχει φθαρεί ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου και απαιτείται έλεγχος από εξειδικευμένο συνεργείο.

Οι ασυνήθιστοι ήχοι, όταν αφήνουμε το πεντάλ του συμπλέκτη, προειδοποιούν επίσης τον οδηγό, ότι κάτι δεν πάει καλά και ενδεχομένως να έχουν φαγωθεί τα ρουλεμάν.

Αν διαπιστώσουμε, ότι μπαίνουν πιο δύσκολα οι ταχύτητες -συμπεριλαμβανομένης και της όπισθεν-, τότε υπάρχει πιθανότατα πρόβλημα με τον συμπλέκτη του οχήματος.

Μια άλλη ένδειξη φθοράς του συμπλέκτη είναι και η έντονη μυρωδιά μέσα στο αυτοκίνητο, όταν το ζορίζουμε, π.χ. σε εκκίνηση σε ανηφόρα.