Η Ελλάδα θέλει να παραγγείλει 4η FDI επιδιώκοντας 25% εγχώρια συμμετοχή.Το ερώτημα είναι αν το ποσοστό αυτό θα αφορά και τις 2 FDI που πρόκειται να ναυπηγηθούν στο προσεχές διάστημα.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα η κυβέρνηση δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το τελικό ποσοστό συμμετοχής. Μήπως πριν δώσει την τελική έγκριση αυτό θα έπρεπε να έχει ξεκαθαρίσει;

Πρέπει να εξασφαλιστεί μεγάλο όφελος για την ελληνική οικονομία.

Η ενεργοποίηση της προαίρεσης αγοράς τέταρτης φρεγάτας τύπου FDI, του «Θεμιστοκλή», η οποία είχε προεξοφληθεί τον προηγούμενο χρόνο, αναμένεται να εγκριθεί σήμερα από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας (ΚΥΣΕΑ), μαζί με μια σειρά από άλλα προγράμματα αλλά και την επόμενη φάση του εκσυγχρονισμού της δομής των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η αγορά της τέταρτης FDI προϋποθέτει και την έγκριση από την ολομέλεια της Βουλής, όπως συνηθίζεται για το σύνολο των μεγάλων εξοπλιστικών προγραμμάτων. Η προεργασία της σύμβασης και των επιμέρους λεπτομερειών της έχει ήδη ολοκληρωθεί από τους επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), οι οποίοι και την επεξεργάστηκαν τον τελευταίο χρόνο.

Όλα αυτά τα βήματα καταγράφονται λίγους μήνες πριν από την παράδοση της πρώτης φρεγάτας FDΙ («Κίμων»), η οποία αναμένεται να παραληφθεί από το Π.Ν. και επισήμως πριν από το τέλος του χρόνου (με καθυστέρηση κάποιων μηνών).

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η ονομασία «Θεμιστοκλής» είχε αποφασιστεί ότι θα δοθεί στην τέταρτη φρεγάτα FDI ήδη από το 2021, όταν είχε γίνει και η ονοματοδοσία των τριών πρώτων («Κίμων», «Νέαρχος», «Φορμίων»). Τα τέσσερα ονόματα είχαν χρησιμοποιηθεί προηγουμένως για τα τέσσερα παλιά αμερικανικά αντιτορπιλικά τύπου «Ανταμς» του Π.Ν., ως εκ τούτου αποφασίστηκε η αναβίωσή τους στις τάξεις του Στόλου.